Garaj

Chevrolet Cruze Alacağım! Nasıl Araba Kullananların Yorumları

Arkadaşlar yarın arabamı almaya gideceğim. Chevrolet Cruze kullananlar varsa sizce piyasaya göre Chevrolet Cruze nasıl bir araba?

Artıları eksileri nedir?
Güncellemeler:
Şöyle düşünecek olursak zaten aylık 250-300 TL benzin masrafı olacak gibi gözüküyor. 700km yi aşmazsam. İş yerinde Aylık akbilim var eşiminde aynı şekilde araba daha ekonomik oluyor bize:) Cruze'u tercihim iç dizaynı çok iyi W Polo'ya bakıyorum. İç dizaynı Tofaş Şahin'in bir çıt üstü gibi geliyor Cruz'dan sonra:)Yanlışmıyım?
0 1

En İyi Erkek Görüşleri

  • Chevrolet Cruze benim yakınlarımdan bir tanesinde olan bir araçtı. Bu yüzden yeterince bilgimin olduğunu düşünüyorum :)

    Chevrolet Cruze modelinden önce biraz markaya dair bilgi vereyim. ABD’de 1911 yılında Louis Chevrolet tarafından piyasaya sürülmüştür. Markaya o zamanlar bir kısaltma olarak Chevy de demişler. Daha sonra General Motors’un bünyesine girerek üretime devam etmiştir. Klasik modeller arasında aşığı olduğum araçlar var tarihçesine dönüp bakınca.
    chevrolet cruze yorum
    chevrolet cruze yorum
    Chevrolet Cruze, Chevrolet'in 2008 yılında satışa sunduğu sedan modeli bir araçtır. Ancak sonrasında hatchback modeli de üretilmiştir. Chevrolet Cobalt ve Chevrolet Lacetti modelinin devamı olarak piyasada yerini almıştır.

    Chevrolet Cruze nasıl bir araba? Alınır mı?

    chevrolet cruze alınır mı
    chevrolet cruze alınır mı
    Öncelikle Chevrolet Cruze markasının 2015 yılında Türkiye’den çekildiğini belirtelim. Sadece Türkiye için değil, Batı ve Avrupa’dan çekilme kararı almışlardır. İkinci el piyasası sayesinde hala bir Chevrolet Cruze sahibi olabiliyoruz ve üstelik yeni araç satın almaya imkan tanımasa da servisi ve destek hizmetleriyle Chevrolet Türkiye hala sevenleriyle birlikte. Chevrolet Cruze alınır mı, yoksa tercih edilmemeli mi gelin özelliklerine değinelim.

    Ayrıca Bkz: Sedan mı Hatchback mi?

    Chevrolet Cruze Motor Özellikleri Nelerdir?

    Araçta 1.6 litrelik 113 hp bir motor bulunarak piyasaya sürülmüştü ancak ilerleyen dönemde bunun yetersiz olduğu yorumlarının artması üzerine 2010 yılında 124 hp güç üreten bir motor kullanılmaya başlandı.
    • 1,6 litre 124 hp güç ve 155 nm tork
    • 1,4 litre 200 nm tork ve turbo destekli benzinli motor
    • 2,0 litre 163 hp güç ve 360 nm tork
    üreten seçenekleri bulunmaktadır.

    Cruze Nasıl Araba? Chevrolet Cruze Kullanıcı Yorumları Neler?

    chevrolet cruze yorumlar
    chevrolet cruze yorumlar
    Burada öncelikle kendi yorumlarımdan bahsetmek istiyorum. Tanıdığım kişi hatchback otomatik vites Chevrolet Cruze sahibiydi ve birkaç kez sürebildim. Kendisinin performansından da çok çok memnun kaldım. İç kabini oldukça geniş, yakıt tüketimi ekonomik, sürüş keyfi de oldukça iyiydi. Sedan modelleri hakkında çok fikrim yok ancak kullanıcı yorumlarını araştırarak bilgi vermek isterim. Aşağıda bir kıyaslama bırakıyorum.

    Chevrolet Cruze Sedan ve Chevrolet Cruze Hatchback Özellikleri Nelerdir?

    chevrolet cruze alınır mı
    chevrolet cruze alınır mı
    Şu an piyasada hem Sedan hem de Hatcback modellerini bulabiliyoruz, tabii ikinci el olarak :) Bu ikisini kıyaslayalım istedim.
    Hatchback modelin özellikleri:
    • Uzunluk: 4453 mm
    • Genişlik: 1791 mm
    • Yükseklik: 1465 mm
    • Dingil mesafesi:2700 mm
    C segmenti bu hatchback 5 kapılı, geniş iç hacimli bir model olarak piyasaya sürüldü. Yerli yabancı pek çok kişi tarafından Sedan modelinden daha çok beğenildi. Bagaj hacmi arka koltuklar katlandığında 1,336 litreye kadar çıkıyor. Tam bir aile arabası olarak değerlendirebiliriz. Uzun seyahatlerinize eşlik edeceği kesin.

    Sedan modelin özellikleri:
    • Uzunluk: 4666 mm
    • Genişlik: 1791 mm
    • Yükseklik: 1458 mm
    • Dingil Mesafesi: 2700 mm
    Bu araç çok iyi bir yakıt tüketimi performansına sahip. Şehir dışı sürüşlerde hızınızı koruduğunuz takdirde 4 litrenin altında bir yakıt tüketimi yapabiliyor. 6 ileri manuel şanzıman ve 9 ileri otomatik şanzımanlı seçenekleri bulunuyor. Manuel şanzımanda vites geçişlerinde aracı titrettiği gibi olumsuz yorumlar mevcut ve direksiyonun hissiz olduğu, virajlarda yattığı şeklinde de olumsuz birtakım kullanıcı yorumlarına rastlayabilirsiniz.

    Chevrolet Cruze Yakıt Tüketimi Nasıl?

    cruze nasıl
    cruze nasıl
    Chevrolet Cruze 100 km/s hıza yaklaşık olarak 12.8 saniyede ulaşıyor ve saatte 185 km hıza sahip. Yakıt deposu hacmi ise 60 litre. Chevrolet Cruze şehir içi yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km, şehir dışı yakıt tüketimi ise 5.3 lt/100 km olarak belirtilmiş.

    Benzinli araçlarında Avrupa’daki benzerlerine göre yakıt tüketimi biraz fazla. Bu nedenle LPG taktırılıyor genelde. Kullanıcı yorumları, özellikle Sedan modelinde yakıt tüketiminin çok iyi olduğu yönünde. Ortalama yakıt tüketimine bakarsak 6.6 lt/100 km diyebiliriz.

    Chevrolet Cruz Alınır mı?

    cruze nasıl araba
    cruze nasıl araba
    Şu an yeni araç satışı Türkiye’de olmayan Chevrolet’e ikinci el araç piyasasından ulaşabiliyoruz. Ancak almak isteyenlerde bir tedirginlik söz konusu. Servisi, bakımı, parça desteği gibi konularda Chevrolet’in Türkiye’den çekilmiş olması endişeye sebep oluyor.

    Oysa Chevrolet Türkiye parça desteği ya da servis ve bakım konularında Türkiye’de hizmet vermeye devam ediyor. Bu endişeler nedeniyle fiyatları, sunduğu performansa ve donanımlarına göre çok düşük kalıyor. Yani uygun fiyatlı performanslı bir araca sahip olmak istiyorsanız şahsi fikrim Chevrolet bal gibi de alınır :) Ancak LPG taktırılmış olan modelleri tercih etmemenizi öneririm. O kısımda belli başlı sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
  • Bu soruyu ne zaman önce sordun bilmiyorum ama ben yanitlayayim.

    Cruze donanım, konfor, yol tutuş konusunda çok başarılı. İç mekan sık fakat kullanılan kalite konusunda tereddütlerim var.1.6 litre benzinli motoru var bende ve 10.9 saniyede 100 km hıza geliyor. Şu yorum yapan arkadaşlar diğer araçların ortalamalarını arastirmamis. Sınıfının ortalaması 12.5'ken cruze hantal demek hangi akla hizmet. Çekiş sorunu mevcut lakin çoğu atmosferik motorlar bu sıkıntıyla başbaşa jetta benzinliyi rampada puntoyla toz yutturdum o halde punto jettadan iyidir demek çok yanlış olur. Lambalarda kafa tutan araçlar arkamdan plakamı okumak zorunda kalıyor tabi benim aracım yazılımli yazılım olmasa da 10.9 saniyeye kafa tutacak az araç vardır. Sen bu arabaya 60 bin tl vermiyorsun 35 bin tl'ye ikinci elleri mevcut zaten ne beklediğin önemli. Konfor yok diyen arkadaşa gülüyorum cidden rafadan sallıyor :D Bu motor astra ve vectrada kullanılıyor kimse sesini çıkarmıyor hatta su arkadaşlara sorsan aracın üstünde opel motoru olduğunu bilmezler. Şunu unutmamak lazım ivme yakalayamıyor araç lakin 2012 honda civiclerde 12.4 saniyelerde 100'e çıkıyor onlar da bu sorunla karsi karşıya lakin kimseden ses çıkmıyor aracın adı çıkmış yani anlayacağın. Benzinde 35-40 kuruş gibi yakıyor gazda uzun yol 18-20 şehir ici 20-22 yakıyor bu benim kullanımım ve aracın 4.5 devirden aşağıya vites atmaz hondalarin yakıt değerleri bundan fazla
    • kardes arac hala sende mi?

  • Ben kullandım. Araba benzinli fakat genelde lpgli kullanılıyo. Lpg de iken arabanın hiç bir şekilde gittiğini anlamıyosun. Gazın tepkisi 0 denilebilir. Ön koltukların torpido ve direksiyondan itibaren koltuklara mesafesi çok düşük. Koltuk ileri geri hareketi çok düşük. Hani uzun lafın kısası dışarıdan çok güzel bi görüntüsü var ama motor ve iç dizayn olarak yerlerde. Bence uzak durmalısın pişman olmaman için benden sana bi tavsiye :)

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Senin Görüşün Nedir? Hemen Üye Ol!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

0 7
  • ben sürdüm güya 1600 ama gitmiyor resmen motor benim gözümde sınıfta kaldı çok hantal onun dışında dışardan baktığında güzel gözüküyor beyazları ama bana sorarsan alıncak araba değil attan inip eşşeğe binmiş gibi hissettim ben kendimi :))
  • c sinifi bi arabayi b sinifi araba fiyatina aliyosun. yani buyuk afaba isteyen biri icin alabilcegi en ucuz araba sanirim. o acidan iyi. fakat chevrolet markasi oldukca kalitesiz bir markadir. sorunlarla sizi uzebilir
  • ufak yavaş bı kazasını gordum sağlamlık konusunda dereddutlerım var
    • Yok canım güvenlik konusunda Avrupa'da ödül falan aldı. Güvenlik son derece iyi bence

  • yakıt hariç herşeyiyle çok güzel bir araç
    • Evet yakıt problemini çok duydum. Benim ayda yapacağım km 700'ü geçmez. O bakımdan sıkıntı yok diye düşünüyorum. Sizce Cruze'mu var?

    • Yakın arkadaşımda vardı sattı 700km ayda ciddi bir rakam dizel araç almanız daha mantıklı

  • ltz alıcaksan o paraya değer araba değil. 2 litre için konuşuyorum. kas kendini passat al.
  • W. Polo kuzende var 2012 model 1.6 TDI araba çok seri yakıt kullanımıda çok iyi. Cruse yerine polo çok iyi bi tercih ;)
    • W. Poloya lafım yok adı yeter W'nin de tabi fiyatları var işte:)

    • Yanlış bilmiyosam kredi ile polo 47 Bin'e denk geliyo :) dediğin gibi fiyatları uçuk. Bi ara Beetle 2012lere kafayı takmıştım 63 000 tl idi kredi ile 72 ye denk geliyo :)

    • Yani çok abicim ne gerek var:) Tamam araba sevdası başka birşey ama C sınıfının lideri gibi Cruze

    • Hepsini Göster
  • skoda rapid'i bekle bence cruze çok yakıyo hemde konforlu değil...
    • link

      link


      Bu farkları görünce Cruze daha iyi gibi sanki. Dediğim gibi yakıt bana ekonomik gelecek 2 kişiyiz aylık akbilimiz zaten 310 TL yapıyor.

    • şimdiden hayırlı olsun...kötü araba değil kuruz skoda rahatına alıştığım için konforsuz demiştim yoksa sene 2012 olmuş her aracın bir standartı var :)kendi sınıfındaen güvenli araç seçilmiş olması lazım çünkü her tarafında hava yastığı var

Sen de görüşünü paylaşmak ister misin?