İlişkiler

Erkekler neden evlilikten korkar?

2 yılı aşkın bi ilişkim var ve onu çok seviyorum. oda beni çok seviyo. ama ne zaman konu evliliğe gelse yüzü düşüyo sanki bu konulardan bahsetmek istemiyo. "uzun zaman var daha bakalım ne olacak ben de bilimiyorum" falan gibi cevaplar alıyorum hep. yanlış anlaşılmasın gerçekten bana aşık her fırsatta ne kadar güzel olduğumu beni ne kadar sevdiğini söyler. çok nadir kavga ederiz zırt pırt ayrılık olmaz öyle aramızda. arkadaş ortamında örnek çift gibiyiz herkes bize özenir. her fırsatta elimi tutar öper sarılır. ama bilmiyorum neden böyle yapıyo bazen acaba benime ciddi düşünmüyo mu diyorum kendime
Güncellemeler:
bu arada hemen evlenmekten bahsetmiyorum 3 yıl 5 yıl neyse öyle bi isteği yok sanki ömrü boyunca bekar kalmak istiyo
yaşlarımız ben 22. o 24 lisede falan değiliz
0 2

En İyi Erkek Görüşleri

  • Seven bir kadin sevdigi erkekle ne kadar evlenme istegi duyarsa seven bir erkekte sevdigi kadinla o kadar evlenme istegi duyar.Seven bir erkek icin sevdigi kadin namusudur.onun uzulmesini kirilmasini istemez.

    Peki sevgi neleri icerir icinde Sevgi sadakatdir sevgi saygidir sevgi guvendir seven erkek/kadin her ucunude mutlaka saglamalidir fazlasida vardir ancak bunlar onsartdir.Keske daha cok tartissaniz sonucta ikinize ait fikirler ciksa ortak sen bir uzay, o bambaska bir uzay olmasa ve seni sevdigini soyledigin kisinin senle neden evlenmedigini bilmiyorsun nu normal mi sence ?

    Senin ruhunu oksamasi tabiiki guzel ancak birde gercek var sana verdigi kiymet ve deger var bunlari dusunmelisin.Sonucta sen ne kadar evliligi dusunuyorsan onunda o kadar dusunmesi gerekir hatta bunu sana hic soyletmemesi gerekir.

    saygilarimla
    • haklısınız ama açıkçası sanki ısrar ediyormuşum evlilik konusunda üstüne gidiyormuşum baskı yapıyormuşum gibi konuyu açmak istemiyorum ona. bi kız için gurur kırıcı bişey çünkü böyle şeyler. ben bi engel görmüyorum ve hayallerimi onunla süslüyorum. ama onun böyle bi düşüncesinin olmaması zaten üzücü. bi de konuyu ben açmak istemiyorum. aşkından şüphem yok ama daha aşılacak çok şey var gibi

    • evet aynen soylediginiz gibi sevgi karsiliklildir Evlenme istegi ile oyle .Eger sizi seviyorsa dedigim gibi siz onun onurunusunuz bu seven erkek icin cok ama cok onemlidir bunlari olayi gercek yonunu aciklamak acisindan soyluyorum .Evlenme istegi sevgi varsa evet sadece sevgi varsa oncelikli olarak hep erkek ilk talep bildirir.Size desem ki neden hep erkek evlenme teklifi yapar kimi gelenek der kimi erkegin gorevi der ama aciklayamaz evet sadece bunu dusunun yeter kisaca sizde birseyler ters.

  • Erkek ataerkil toplumun sunduğu nimetler nedeniyle özgürlüğünü kaybetmek istemez bu nedenle evlilikten kaçar. İkinci olarak da yine toplum aile içindeki rollerde erkeğe çok sorumluluk yükler. Yani iyi ve sürdürülebilir bir işten ödenecek faturaların takibine, çocukların okul taksitinden eşin kredi kartı ödemelerine veya eşin aracının fenni muayenesine kadar pek çok sorumluluk erkeği beklemektedir evlilikte. Kimi zaman bunlardan birini aksatmak bile beceriksiz damgasını yemesini acımasızca sağlayacaktır. Evet erkek bu baskıdan da kaçar.

En İyi Kız Görüşleri

  • Bak erkek arkadaşın sana evlilikle ilgili hayaller de kurdurabilirdi, bence bunu bir avantaj olarak gör, güvenme, sınırlarını belirle, evlilikle ilgili hayaller kurdurmayan erkek hayal kurdurtan erkekten inan bana daha güvenlidir. Sana evlilik hayalleri kurdursaydı sen ona çok güvenecektin ve belki de çok yanlışlara düşecektin, böyle olması daha iyi, imzayı atana kadar parmağındaki yüzüğe bile güvenme... İmza atılana kadar evleneceğinize asla inanma, bu işler kısmet işi, evleneceğinizi sanarak olmayacak şeyler yapmazsın en azından namusuna zeval getirecek şeylerden uzak durursun bu daha iyi yani...
  • hımm eğer çok seviyorsan ölçülü bir şekilde devam edebilirsin sanırım ama sevgilinin bilmiyorum demesi çok güven kırıcı yani en azından ayaklarımın üzerinde durabildiğim zaman diyebilirdi ya da sebebi neyse söyleyebilirdi işte.bi süre tuttutma elini öptürme falan bakalım o zaman eskisi gibi seviyormu yine seni belki böyle deneyebilirsin onu yoksa trip mi yapacak ayrılmak mı isteyecek niyeti hakknda fikir sahibi olunabilir.

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Senin Görüşün Nedir? Hemen Üye Ol!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

15 54
  • Çok basit , daha gençsiniz , o daha nice güzel kızlar görücek . Erkekler hayatta seviyelerini yükselttikçe de daha güzel meyvelere erişir , sen en güzel kadın olduğunu düşünmüyorsun değilmi ? O ama bunları düşünüyor , sana bağlandığı zaman , seneler geçtikten sonra yaptığı seçimden pişman olmaması lazım . Ona öyle birşey vermelisin ki , senden vazgeçememeli , öyle ki seçim özgürlüğünü sana olan bağlılığına değişsin .

    Yani evet, bi nevi , seninle ciddi düşünmüyor diyebiliriz , Zaten daha çocuk , ne bekliyorsun.
    • Yaptğn ne kadar saçma bir yorum farkındamısın ?

    • Bu yorumu yazan erkeğin herhalde sütten ağzı yanmış yoğurdu üfleyerek yemeye çalışıyor , birçok kız tarafından reddedilmiş. Çirkin erkek kompleksi işte.

  • evlendiktenn sonraa yapılann çapkınlıklarr okadar kolayy olmazz yapılamaz belkii ondann korkuyorlardırr :D
  • sende ona göre mesafeni koy ..erkek sonuçta belli olmaz kararsız gbi fazla kaptırma kendini
  • erkekler evlilikten değil bağlılıktan korkarlar erkek arkadaşının seni sevip sevmediğini ben bilemem ben genel olarak konuşayım erkeklerin genelde evliliğe pek yaklaşmamalarının nedeni kaba bir tabirle köprüdeki son çıkışı kaçırma olarak nitelendirdikleri içindir eğer iş o safhaya vardıysa geri dönüşü yoktur buda doğal olarak telaş yapmalarına neden olur telaş başlayıncada aman daha önümüzde çok zaman var sonra düşünürüz diye geleceğe iteleyebildikleri kadar iteler erkek milleti :)
  • sorumluluk almaktan kacıyor. evlilik sorumluluk demektir.
  • geçim sıkıntısı olabilir

    ama ben en çok onu üzücem onunla bir ömür yapamıyacağım v.s diye korkarım
  • aynı durum bende de var ama merak etme çokta üstüne gitme :D
  • belkide seninle evlenmek istemiyo . sorumluluk altına girmekte istemiyo olabilir . daha bir sürü neden .
  • evlenince insan kısıtlanır çünkü. karısıyla, oldugu zaman çocuguyla vs... yaşayamadıkları seyler varsa da daha, evlilikte korkar. o yüzden -erkek için söyluyorum- her şeyi yaşamış, gözü arkada kalmış,şunu da yapsaydım diyen bir erkekle evlenmek hiç iyi bir şey değildir.
    • ne gibi yani?

    • bence anlattırma o söylediğim şeyleri anladıgını umuyorum çünkü. böyle olursa erkeğin gözü dısarda olur. yasak olan sey her zaman tatlıdır (bknz elmaaaa) tabi her bi haltı fazlasıyla yapmıs olan birisi demek istemedim ama her şeyin tadına azar azar varmıs biri daha temkinli davranır, elindekini kaybetmek istemez.

    • yani planı elmaları yedikten sonra evlenmek? o zaman benimle değil otomatikmen

    • Hepsini Göster
  • seninkisi evliliğe hazır değil sanırım yaş itibari ile... yani evliliğin daha ne olduğunu kadının beklentilerini bilmiyor, daha gelişememiş bu konularda... bence tabii...
  • Evlilik çok ciddi bir bağlayıcıdır. Her insan bu yükün altına girecek diye bir kaide yok. İnsanların tamamına yakını evlenir ancak birçok mecbur bırakan sebepten dolayıdır.

    Belki evlenmek gibi bir düşüncesi olabilir ancak yapmak istediği birçok şey vardır ve bunları gerçekleştirdikten sonra evlenme istiyordur.

    Ancak senin güncellemene bakınca 3 5 yıl sonrasından bahsetmişsin. 3 yıla 5 yıla kadar kim öyle kim kala. Yeni yeni 20 lerinize bastınız muhtemelen. Bu yaşlarda evlilik gibi düşünceleri olmaması gayet normal.

  • Seninle ilgisi yoktur evlilik ona biraz uzaktır çünkü herkes evliliğe sıcak bakmaz.Zamanla olacak şeyler .
    • haklısın galiba

    • bende sana hak veriyorum .insan sevdiğinden hep güzel şeyler duymak ister

    • bi de 3 yıla yaklaştı insan gelecekte içinde benim olduğu hayallerini duymak istiyo artık

    • Hepsini Göster
  • benimki de benden heyecanlı evlenmek için arkadaş anlamadım:)
  • 1. maddi sorunlar, kiz tarafinin asiri taleplerini erkek tarafinin kaldiramamasi..

    2. sorumluluktan kacmak ki cogumuz yapariz bunu

    3. sorumluluktan kacmak

    4. sorumluluktan kacmak
  • çok gençsiniz dha zamana bırak.
  • Gerçekten sana aşık değildir. Bu kadar basit.
    • yani aşık olan her erkek kızla evlenmek mutlaka ister.? hmm tamam ayrılayım o zaman

    • Kendisi evliliği istemesede gerçekten aşık olduğun insanın istemesi bile onun bunu istemesi için bir sebeptir. sen bilirsin hayat senin :P

  • bu erkekler ya evlilikten korkrlak evlenmek istemezler ya da tanıştıktan hemen 1 ay sonra evlilikten söz eder. abi bunun normali filan yokmu? hani acele etmeyen veya yaşlanıncaya kadar bekletmeyen?
    • kesinlikle..

  • aslına bakarsan ömür boyu bekar kalmak daha iyi galiba. Çünkü insanlar değişebiliyor. Hemde çok kolay. E evlilikte kolay değil evliliğin getirdiği yükümlülükler ağır. evlendik artık heb beraberiz çok muylu olucaz die düşünmeyin evliliği çünkü karar almak vermek eskisi gibi kolay değil. Ben mesela artık evlenmesem daha iyidi diorum. Çünkü eşim eskisi gibi değil. Acıkcası eskisi gibi ilgimi çekmiyo. Ama bunu o yapıyo bir çok defa farketmesini sağlasamda hayır olmuyo. Onun için evlenirken iyi düşünmek tartmak gerekiyor...
    • neden evlenince ilgi azalıyo ki

    • neden olabilirki? bi düşün? Mesela uzun zamandır beraberiz. 6+6 = 12 yoldır beraberiz. Alıştık birbirimize. Sonra geçim derdi mesela. Bi çok etken var

  • 3-5 yıl varsa şimdiden sıkma ya cocugu... sen hayaller kur ama erkeğe dayatma evlilik fikrini valla kacar gider elinden.
  • korku yok panik var
  • En baba sorun maddi açıdır her zaman cunku kesim olarak durumsal bir yapıya sahip degilse ana husus maddiyattır çunku evlılıgı oluşturan birçok temellin altında yatan zorlu bi sürectir herkez kendını hazır hıssedınce bu atılımı yapar. bu durumlarda kız gerçekten idealindeki bir erkek hayalındeki bir eş olarak duşunuyorsa karşısındakını saten bu sürecin nasıl bir ortam ıcınde oldugunu bilerek ilerler ve erkek tarafına bunu sureklı aksatmaz diyim cunku fazla aksatım ters dunuslu tepkiylede sonuclanır veya soyledıgı laflar sonrada dusundurucu olur. o yuzden aşkınızı sevginizi bir seviye cercevesinde yasıyın fazla doz almayın evlılıkle sonuclanıp sonuclanmıcagını bılerek ılerlemek en guzelıdır. söyle bi örneklede kapatıyım nıce 20-25 yıllık evlılıkler bıtıyor yanı ılıskılerın her an ne olcagı bellı olmuya bılır onun ıcın fazlalıklardan kacınıp aşkınızı filizlendırıp doruklara taşıyın mutluluklar :)
    • evet doğru ama dediğim gibi hemen evlenmekten bahsetmiyorum. ikimizde iyi fakültelerde okuyoruz ve mezun olduğumuzda para sıkıntısı olmıycak inş. erkekler evlilik hayaliyle büyümüyor ama bi kız çocuğu 3 yaşından bu yana evcilik oyunlarıyla büyüyor. bununla ilgili sanırım.

    • bu durumu her yöne cekilir o yüzden her açıyı düşünüp ona göre hareket etmek gerek karşılıklı olarak

  • Erkekler evlilikten korkmaz sadece dogru zamanı bekler, iş iyi bi maaş sonra düzen,
  • ben sizi anlamıyorum neden cuk diye evliliğe dalıyorsunuz ? tadını çıkartın,eğer ciddi düşünüyorsa bu konuyu zaten kendisi açar ilerleyen zamanlarda.
    • hep erkek mi ciddi düşüncek ? bayan ciddi düşünüp o kunuyu açmış olamaz mı ?

    • erkek ciddi düşünmüyor eğer düşünseydi açardı zaten , beyinini kullanmayı dene biraz görmekle olmuyor.

    • sadece 3 yıl diyorum cuk diye dalmadık heralde bizde

    • Hepsini Göster
  • seni seviyor belki ailesine ben bu kızla evlencem demekten çekiniyordur ozaman. yada maddi sıkıntısı vardır
    • ailesi biliyo ilişkiyi. ben sorumluluk istemediğini düşünüyorum

  • Bağlanmak zor gelir, her an çekip gidemeyeceklerini bildikleri için korkarlar..
  • cevaplardan okuduğum kadar ile cogu kişi seni sevmiyor kullanıyor vs.. şeyler söylemiş hayır arkadaşım bence bu aksine seni daha çok sevdiği için olan bir durum ben kendi yerime kodum o cocugu ve söyle düşündüm. Şimdi benimle evlenmek isteyen birisi olsa bende onu gerçekten sevsem bana evlenme konusu acınca üzlürüm. Neden diyeceksin şöyle ki ne bir işim var ne bir güvencem ilerisini bile halay edemediğim bir yaşamda sevdiğim insanı ya mutlu edemezsem ? ya ona iyi bir hayat kuramazsam sonuçta bir erkeğim ve ilk başta evleneceğim kişiye güzel imkanlar sunmalıyım eğer bunu sunamayacak olduktan sonra benim ne görevim var diye düşünürüm umarım cevabım yeterlidir. Sende bu konuları açıp cocugun moralını pek bozma derim baksan 3 5 yıl var dıosun o zamana kim öyle kim kala hayat bu insallah mutlu olursunuz ama hiç belli olmaz bu işler hakkında hayırlısı olsun dıyorum
    • teşekkür ederim rahatladım biraz :)

  • Geçim sıkıntısıdır belki döt yemiyosa.
  • çünkü her lafınızın sonu evlilik ...

    erkeğin size güvenmesini bekleyemiyorsunuz ...
    • 3 seneye yaklaştı hala güvenmiyorsa yuh diyorum

  • kendini maddi açıdan zora sokmamak için.sıkıya gelmiyor
  • bence seven bi erkek evlilikte sevdiği insanı mutlu etme gayreti ve çabasıyla ilerisini göremediği içindirki sevdiğine rahatlıkla olumlu yanıt verememesidir diye düşünüyorum bi erkek olarak
  • evliliğe hazır hissetmiyodur kendini kafası karışıktır
  • kendini evliliğe hazır hissetmeyen kadın da erkek de evlilikten korkar.
  • Neden öyle düşünüyor bilmem de, karşıma evlenmek isteyen doğru dürüst helal süt emmiş biri çıksın, frekansımın uyacağı biri çıksın kaçırmam onu, basarım nikahı.
  • hayır ya belki hazıtr değildir çocuk evliliğe büyük bir sorumluluktur evlilik arkadaşım biraz zamana ihtiyacı var demek
    • evlilik öyle çocuk oyuncağı değil sonuçta

    • haat hep bekar gitmez zaten zamana bırak zaman herşeyin ilacıdır zaman neyi gösterecek bekle bi

  • Ya öyle değildir de ayak yapıyodur bakma zor erkek görünme çabaları bunlar ya da geçmişte ağzı yanmıştır bu hayallerden kendine kapatmıştır bu düşünceleri sadece aklının ufacık bir yerinde yaşıyodur o hayalleri.
  • bizde de tam tersi. daha ilişkinin 4. 5. ayında baskı kuruyodu evlenelim diye
  • erkek arkadaşının durumu nasıl bilmiyorum ama mesela iş düzenini kurmamışsa yani işsizse evliliğe sıcak bakmaz.. biz erkekler her şeyin sırası olduğunu düşünürüz yani aceleye gerek yok...
  • belkide biraz zamana ihtiyaci vardir :)
  • tabi evliğe g.tü yemıyo evliliği sorumluluk almayı boyle bekar ya rahat takılcak
  • Isırmasın Diye.
  • çünkü kötü yönlerini görürler sadece

    özgürlük kısıtlaması artan giderler vs vs
  • Bu tip konularda henüz olgun hissetmiyor olabiliyorlar.Eski tatsız tecrübeler yenisi konusunda endişe yaşatır,Özgürlüklerinin sona ereceğini düşünürler.
  • bugun evli bir arkadasi dinleyince bende iyice korktum yetistiremiyorum napsam die dusunup duruyordu
  • yapı olarak rahat bırıyse evlılık ıle bır promlemı yok ama öyle bırı degılse kaygılarından dolayı bole davranıyor olabılır
  • 1) kadin dirdiri

    2) ic guveysi olma riski

    3) ozgurluk
    • 3 galiba

  • ciddi korkuyorum istemiyorum bazen neden bilmiyorum sebebi yok gibi belki sorumluluk almak ağır geliyor olabilir
  • çünkü erkekler için bağlanmak sıkıcıdır..
  • ben sorumluluktan korkuyorum. tek tabanca olmak iyidir.
  • kadın dırdırında korktugu ıcın
  • evet burda ki cevaplardan öğrenmiş oldum :)
    • :D

    • merak ediyodum bende neden evlenmek istemezler diye :)) bende istemiyorum zaten :)

  • canım aynı durm bende de var anlattığnın aynısı hatta bnece biz kullanılyrz öpeym seveym gezeym falan filan diye düşünüylar bence
  • evlilik sabır işidir zaten.
  • cok erken evlenmek iyi degildir ya
    • zaten daha okul var dese de evlenmeyeceğiz. ama ne bliim insan hiç bahsetmezmi sonuçta kaç yıl oldu. artık ileride de evlilik düşünmediğini düşünmeye başladım

    • ama siz kizlarda hep evlilikten bahsediyorsunuz gercekten sok sIkIci oluyor ya zamani gelince zaten o sana evlenme teklifi edecek oyle evlilik diyiyp diyip insani evlilikten sogutuyor bazi kizlar da, insanin kacasi geliyor o konu acildiginda

    • :D

  • çoğu erkeğin ortak düşüncesi. ACABALARDA o hala...
  • evlilik askı öldürür ondan
  • sakat iş çok sakat.
  • seni kaybetmekten korkuyo evlilikte çiftlerin özeli kalmzaz toplumun parçası olurlaer çocuk bireyselliği seviyo ellehem
  • bunu bir erkek arkadaşıma sormuştum dışarda bi sürü süt varken evde niye inek besliyim demişti :/
  • Ciddi düşünmediğini sanmıyorum ben. Erkeklerin genlerinde var evlilik korkusu. Eğer seni istemiyor olsaydı yanında durmazdı, kaçardı. Belki zamanı değildir onun için ve doğru zamanı bekliyordur. Üzülme...
  • Bende bir erkek olarak o korku bendede var. 27 yaşındayım.
    Başımdan 6 sene önce bir ilişki geçti çok bağlanmıştım bende de yaraları derin oldu. İnsanlara karşı soğudum. Bu uzun sürede insanlardan uzak kaldığım içinde biriyle beraber olma fikri bile beni ürpertiyor. Dahası akademik kariyerimin engelleneceği, eskisi gibi özgür olamayacağım ( aile ve çocuk sorumluluklarından dolayı rahat hareket edemeyeceğim) için bende korkuyorum. Rahat yaşamaya alışmış birisi olarak...
  • Daha Fazla (9)