Z Kuşağı ne demek arkadaşlar? Öncelikle bunu bilen varsa açıklayabilir mi?
Bir de:
Z kuşağından sonra gelecek olan kuşak 2015 ve 2029 yıllarında doğacak olan Alfa kuşağıymış.
2035 yılında en büyük temsilcilerinin 20 yaşında olacağı bu kuşak , 2020 yılında 20 yaşında olan 2000 lilerden yani bizlerden sizce ne kadar farklı olacak? Biz o zaman 35 yaşında olacağız.
Alfa kuşağı'nın birçoğu Z kuşağı ebeveynlerinin çocukları olacak.
Düşünceleriniz nedir?
+1 yıl
Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?
12 15
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
85 120Ötekileştirmekten ibaret kesinlikle son nesil değil daha da değişecek teknoloji ile bütünleşmiş hayatlar yaşıyoruz biz alışırken onlar bu hayatın içine doğuyor velhasıl çocuklarımız tıpkı bizler gibi çağın içine doğuyor değişik veya farklı değiller.
Öncelikle Z kuşağı denilen ülkemizin sözde geleceği özde hiç bir zaman gelmeyeceği bir nesil olarak görüyorum.
Nedenine gelirsek huzurlu olmayı değil satın almayı istiyorlar, mutlu olmayı değil mutluluğu ulaşılacak bir şey sanıyorlar. Sağlıklı ve güzel bir hayat değil zengin olmayı istiyorlar. Emek vermeden yemek istiyorlar kendi düşünceleri yerine tipik sosyal medya kişilerinin düşüncelerini önemsiyorlar. Z kuşağı sadece istiyor.
Bakınız arkadaşlar bir şeylerden şikayetçi olduğunuz vakit harekete geçmezseniz sorunun kaynağı başkaları değil siz olursunuz. Güzel ülkemizi daha yaşanılabilir daha hoş bir hale getirmek toplumun görevidir oturduğunuz yerden hiç bir şey elde edemezsiniz savaşlar savaşıp kazanılır. Ülkemizi iktidarlar değil toplum geliştirir sizler çalışıp çabalar gösterin ki çocuklarınız daha güzel bir yerde yaşasın
Z kuşağı ego kuşağı kendilerini üstün görme kuşağı
Bazıları için diyorum
Katılıyorum, herkeste az da olsa ego var Bundan 40 yıl önce bir olan ego artık üç falan oldu yani genel olarak insanlarda kendini bir üstün görme çabası oluyor gitgide.
Hdhdhdhdh bazı Z kuşakları kendi üzerine alınmış galiba halbuki aşağıya bazıları için yazdım bı o kadar beyinleride idrak etmiyo heralde ya da dikkatsizler
Z kuşağı eskisi gibi hayatı düz geçirmek istemeyen , yeni deneyimler , yeni insanlar , farklı kültürler görmek isteyen , kendini geliştirmek ve sağlam temelli bir hayat kurmak için çabalayan fakat günümüz şartları ile çoğunun hayallerinin lafta kalacak olması muhtemel nesildir. Bende Z kuşağına dahil bir gencim. Tek isteğimiz huzur içerisinde yaşamak ve hayatın gerçekten hakkını vermek!
En iyi yorum
z kuşağı tatlıdır cocuktur
Z kuşağı hem y kuşağının hem de önceki kuşakların alışılagelmiş toplumsal normların dışına çıkan yenilik arayan kuşak. Bu yüzden yetişkinler bu kuşağı sevmiyo
yahu z kuşağı yok y kuşağı yok bebek patlaması kuşağı onu bunu bilmem ama zaman değişiyor insanlarda değişiyor ama her değişim iyi değildir her gelen kuşak bir önceki kuşaktan biraz daha beyni uyuşmuş oluyo o alfa kuşağını tahmin bile edemiyorum
Her kuşak birbirinden çok farklı ve çok bağımsız olarak ilerleyiş sürmekte. Her kuşak kendinden sonrakileri eleştirmekte ve yermekte. Bu eleştirme sümerlere kadar gitmekte. Hatta bi sümer anıtında 'bu yeni nesil çok umursamaz, beceriksiz ve asi' yazmakta. Bunlar hangi kuşakta olursak olalım bizden öncekilerden garanti duyduğumuz söylemler. Binlerce yıldır süregelen bu yermeleri kenarı bırakırsak;
Bizden sonraki nesil daha teknolojik olacak. Ben artık 50 yıl içerisinde çok fazla makineleşeceğimizi düşünüyorum ve bu düşüncemde öncü bir sonraki kuşak olacak gibi. Biz Z kuşağı için teknoloji kuşağı denilirdi ama artık biz bile geri kaldık bir çok alandan. İşte bu geri kalmışlığı kapatacaklarını düşünüyorum.
Daha anlayışlı ve açık görüşlü olmaya elverişli olacaklarından eminim. Bir çoğumuzun kıramadığı tabulardan kıracaklar ve bu bir ebeveyn olduğumuzda belki bize farklı gelecek ama bizde bizden öncekilerin tabularından kırarak geldik, alışmak lazım
z kuşağı embesilleri rahatlıkları ile ön plana çıkan avrupa özentisi her şeyi sıradan bulan kuşak tabi burda anne baba larının büyük sorumsuzluğu var
Aslında insan IQ sü gitgide yükseliyor. Çünkü öğrenmen gereken şeylerin sayısı artıyor. Araba kullanmayı öğren TV kullanmayı bilgisayar kullanmayı öğren dünya gitgide küçülüyor iletişim ağı yaygınlaşınca yabancı dil bilmiyorum diyen kişi white chocalate Mocha diyor. Beyaz çikolatalı Moka kahvesi olduğunu öğrenmiş. King chicken menü istiyor tavuk istediğini biliyor. Big menü diyor big in büyük boy olduğunu biliyor. Elbise alırken smoll bedenin küçük large in büyük extra large in fazladan geniş demek olduğunu biliyor. İngilizce öğrenmeden ingilizceden hiç bilmese 30 kelime öğreniyor. Belkide daha fazla. Okul müfradatı her geçen gün gelişiyor. İnsan gitgide beynini daha fazla kullanıyor. Bu açıdan nesillerin gitgide zekileşdiği kanaatindeyim.
Ancak Z kuşağının problemi yaşadığımız dönemde bu cevabı yazdığım sosyal medya ağı olan sitede dahil olmak üzere YouTube Facebook Twitter tıktok ya da çeşitli bilgisayar PlayStation oyunları gençleri düşünmekten alıkoyuyor. Bilime sanata ayırsa çok daha farklı gelişecek beyinler himbil bilgisayar başında oyun oynayan oyunu kaybedince ağlayan arkadaşlarıyla tıktok çeken dudak büzmeli fotoğraflar ya da gaga efekti yapan uygulamalara baka baka günümüze kadar gelen büyük araştırmalarla ulaşılan küçücük bilgileri öğrenmekten geri kalıyorlar. E= mc² formülünü bulmak Einstein ın yıllarını almıştır. Üçgenin iç açılarının toplamı 180 her geometrik şeklin dış açıları toplamının 360 olduğunu öğrenmek 5 dakika. Ama bu bilgileri kanunlaştırmak bulmak aylar yıllar almıştı. Gençler 5 dakika ayırdıkları zaman önceki nesillerin yıllarca edindiği bilgiyi 5 dakikada sahip olabiliyorlar ancak o beş dakikayı kafalarını tabletten kaldırıp kendilerine değer katacak bilgiyi edinemiyorlar. Aşkı oyunu parayı arkadaşlığı her şeyi sanalda arıyorlar. Ortaya fenomen diye bir kavram çıkmış. Onların peşinde gitmek çağın modası. Peki kendilerine kimi fenomen seçiyorlar. Eşcinselleri IQ seviyesi düşük gibi davranan insanları eyeliner sürmekten başka bir şey bilmeyen kızları birinci dereceden akrabalarına eşek şakaları yapan gençleri. Bunlarda Z kuşağında ahlaki deformasyon zeka geriliği. Haddini bilmezlik gibi şeylere sebep oluyor genel olarak davranış bozuklukları diyelim. Bizim babalarımız zamanında metres kavramı vardı bir kişinin gayriresmi eşi gibi oluyorsun kabul edilir bir kavram olmamasına rağmen yine de evli gibi bir hayat yaşıyordu kadınlar hatta çocuk sahibi oluyorlardı.
Biz gençken fuckbody kavramı çıktı. Duygusal bir ilişki olmaksızın cinsel tatmin amaçlı iki kişinin birbirini seçmesi ama arada sorumluluk duygusu olmaması tarafların birbirini günlük hayatta nerdeyse tanımıyor gibi davranmaları gibi bir olaydı. Geçen sene sugar daddy olayını duydum bir kadının maddi ihtiyaçlarını karşılayacağı ve karşılığında seks hizmeti vereceği yepyeni bir kavram. Bakın yozlaşma bunlar her çağın kötü diye tabir edilen tasvip edilmeyen eğilimleri bunların hepsi kötüydü ama sıralamaya bakınca kötü olan şeyler gitgide dahada kötü hale geliyor yinede tüm bu izlenimlerime rağmen Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi bütün umudumuz gençliktedir. Yarınlarımızı onlar belirleyecek. Şu an bile ilk seçimde barajı aşamayan bir partiyi isteseler meclise sokar ya da muhalefet de mecliste azınlık bir grubu iktidara taşıyabilirler. Geleceğin ilaç sanayisi bilim sanayisi onların elinde gelişecek. Çağın yozlaşmasını değilde bilgiye erişilebilirliğini kullandıkları takdirde. Bizlerden kat kat iyi bir nesil gelebilir. Ancak toplumun genel değerlerine şimdi baktığımız zaman pek de iç açıcı bir nesil yetişmediği kanaatindeyim.
Z böyle ise diğerlerini düşünemiyorum
Öbürleri eks olur
13 yaşında iş hayatına girdim ne gecem belliydi ne gündüzüm 1 kuruş fazla para kazanmak için ek işlerde yaptım, aileme güzel bir hayat sağlamak için yorulmadan çalıştım. Gayret ve çabalarımla istediğim yere geldim, kolay zor iş ayırmadım ne olduysa yaptım. Evli değilim bu kadar hırs niye diyebilirsiniz buna değdimi değdi. Gelelim asıl konuya Z kuşağı diye sınıflandırılan nesil hazır yiyen kolay yönden para kazanmak isteyen üretken olmayan nesil bu lafım hepsi için geçerli değil tabi. Kolay kazanılan para çabuk gider değer bilinmez.
Z kuşağı özgürlükçü, yeniliklere açık , enerjisi yüksek bir nesil. Sorumluluk bakımından daha çekingen, biraz başına buyruk diyebilirim. Bence geçmiş nesillerin baskıcılığı , geleneksel tabularından sıyrılmaya çalışıp kendini var etmeye çalışan bir kuşak.
Sosyal medya ile büyümüş aklı uçkurunda bir Z kuşağı var. Bir sonraki kuşağı düşünmek bile istemiyorum
Yaşlıyımdır;
Yani? 🤔🤔
Z kuşağı anne karnında tam donanımlı doğan zeka küpleri gibiler. O yüzden boş vaatler yerine sadece yapılana bakan geleceğimiz. Bazı eksikliklerine rağmen kesinlikle sevgiyi ve beğeniyi hak ediyorlar. Sizleri seviyoruz ve sizlerle gurur duyacağımız işler yapacağınıza yürekten inanıyorum.
Alfa kuşağı
yazık
Z kuşayı gençliği olmak vardı
Ben Z kusagiymisim haberim yok ben bilmem kusak felan
Teknoloji ile içiçe büyüyen bir kuşaktır. Neredeyse çoğu bilgilere bu sayede kolay erişebildikleri için çabuk sıkılırlar. Çoğunluğu asosyal ve depresif olabiliyor. Bunun sebebi de çevresiyle vakit gecirmek yerine sosyal platformlarda çoğu vaktini öldürerek gerçeklikten uzak bir ortam yaratmış olmalarıdır. Ayrıca bu kuşağın çoğu çabuk öğrenip çabuk unuturlar.
Ulkenin hali ortada, z kuşağı tiktok pesinde, umudum yok açıkçası.
Bence 2000 ve sonrası "Z Kuşağı oluyor", genel olarak okumayı, araştırmayı sevmeyen bir nesil gerçi öncekiler de öyleydi. Fakat bu neslin artı olarak olumsuzluğu dinden ve öz kültürlerinden çok ayrı ve tamamen batı özentisi olması. Mesela müslüman bir türk kızı maalesef batılı bir kızdan daha açık giyinebiliyor, sosyal medyada gördüğü özgürlük tanımına dayanarak, veya bundan belki de 20 sene önce ki bir genç oruç tutmasa bile oruç tutanlara saygı olarak dışarıda yemez ve içmezdi, fakat şimdi z kuşağı dediğimiz bazı gençler, gene şeytanın avucunda bulunan internetten öğrendiği bencilimsel özgürlük kavramıyla adeta bir canavar edasıyla "ben özgürüm ya sizene" diyerek uygunsuz işler yapabiliyor. Bence tüm bunlara vesile olan şey ise internetin ve sosyal medyanın yaygınlaşması. Elbette ailenin yetiştirmesi tarzı da çok önemli. Böyle giderse özünü ve dininin unutan bir toplum olma yolunda ilerleyeceğiz. Tabi ki istisnalar elbette var.
Bize düşen kendi çocuklarımızı batının iğrenç ve kabul gören cazibesinden kurtarıp kendi öz kültürlerimize ve dinimize göre yetiştirip neslimizi korumak.
İnternet ile büyümüş, bu yüzden sadece mahallesini değil, dünyayı gören ve ona göre kendini savunan korkusuz bir nesil. Y kuşağının saçma saçma "iş vor soz çoloşmoyosonoz" deyip üç dil bilen bir sürü sertifikalı makine mühendisine fabrikada amelilik isini öneren, ülke mahvoldugu halde sanki çok iyiymiş gibi devam ettikleri için hayatı mahvolan Nesil
Ayrıca 3,5 (yks+LGS) milyon kişiyi aynı anda at yarısına soktukları nesil.
Gelen her kuşak daha kötü geliyor. Hiç iyi giden birşey var mı size soruyorum. Mega kuşak gelse ne olur isterse ultimate kuşak gelsin 😃
Z kuşağı ne demek? Z kuşağı bilmez demektir. Bilmeden öylece anı yaşamak kafa yorulmuyor ne güzel dünya.20 yaşında başladım çalışmaya 11 senedir eşek gibi sabah akşam çalışıyorum aile yok yanımda. Z kuşağı çalışmalarına bile gerek yoktur.
Bu onların suçu mu peki? 20 yaşında çalışmaya başladım ne demek ayrıca daha da mı başlamıycaktınız 😏 paraya ihtiyaçları yokmuşmuş sanki devlet maaş bağlıyor bu çocuklara hay allahım ya
Z kuşağı milenyumun nimetlerini çok daha iyi kullanan, özgüveni yüksek ve kendi değerini önceki kuşaklara göre daha bilen bir kuşak bana göre..
Ezik bir kusak degil en azindan haklarini arayan bir kusak ve bence en ezik ve cahil kusakda xkusagi herseye tamam ulan televizyondan ilac getiriyorlar bu nasil bir cahilikdir😂
@Eda_melis yani söylediklerini kendi cümlelerim ile ifade etmeye çalıştım..
Düşüncelerimin gerçek olmamasını hayal ediyorum. Çünkü 90 karın sonunda doğmuş bir kuşak olarak insanların duygusuz olduğundan şikayet ediyorum. Ama daha duyarsız bir kuşak geliyor
Aynen katiliyorum sosyal medya ve uckir..
Ben 7 Ekim 1997 doğumluyum 23 yaşındayım ben Z kuşağı mı oluyorum?
Zivanadan cıkmış kuşak demektir.
Bunu kötü algilama ama.
Dunya kuruldugundan buyana biz insanlari hep bi kaliba soktular ben bu kaliba zıvana diyorum.
Milliyetlere bölduler dinlere bölduler mezheplere böldüler , ligme ligme ettiler.
Z kusâğı bu bölücülerin oyuncusu olmayacak.
Yürü be dede 🤪🥂
@BuBişiBilio takil peşime , korkma ;))
Yani, z kuşağı uyanık mı olacak diyorsunuz?
@cumulonimbus1999 Zkusagı dunya insanlarinin bagimsizliga yuruyen ilk temel taşlarini atacak. Tek dunya tek millet
Siz dünyanın tek bir millet olmasını mı savunuyorsunuz? Iyi de her milletin kendi kültürü, inanışları vardır. Tek bir millet ortak bir kültür gerektirir ki bu olamaz kolay kolay
Insan dunyaya geldiginde Türk ya da ingiliz olarak dunyaya gelmiyorki, sadece Turkiyede ya da ingilterede dunyaya geliyor. Zaman degistikce insanlarin milliyetide degişmiyormu? Dün sümerli olanlar zaman icinde bizansli daha sonra osmanlili ve daha sonra türk olmadimi? Dun prusya icin savasanlarin cocuklari daha sonra Almanya icin savasmadimi? Musluman olan ispanya bugun nasil hristiyan oldu ise milliyetler gibi dinlerde degismedimi? Insanlar kendilerine empoze edilen dusuncelerle , baska insanlarin menfeatleri icin savaşmadimi? Bi bakiyosun osmanli ordusu arap yarimadasini işgal etmis, ne icin isgal etti muslumanligi yaymak icin mi? Insanin ülkesi dunyadir ve hepimize yettigi halde neden savasiyoruz?
Neden savaşıyoruz? Sorusuna vereceğim cevap: daha fazlası için, diğer ülkelerden geri kalmamak için. Tabiki savaş olmasın isterim ama öyle tek kültür fikrini hiç desteklemiyorum. Ki büyük ihtimalle dediğiniz şey olacak. Yani zor olur ama düşününce gitgide kültürlerin inanışların yok olduğunu görüyoruz. Ama bu iyi bir şey değil bence
Cripto paralar hayatimiza girdi, paranin milliyeti ortadan kalkiyor yavaş yavaş.
Biz X kuşağıyız. Göya Dünyayı kurtaracak olan ama bir boha yaramayan ve tam anlamıyla geçiş dönemine denk gelen harcanmış bir nesil bence. İçlerinde muhteşem yönetici kabiliyeti ve ne bileyim doktor , mühendis çıkabilecek bir nesil iken tüm hayalleri siyasi çıkarlar uğruna yok olmuş bir nesil. Onları şimdi en yalan işlerde hayalleri suya düşmüş bir şekilde çalışırken bulabilirsin. Z kuşağıda bunların çocukları diyebiliriz. Onlar bizlerden daha fazla imkana sahip olarak geldikleri için onlardan da beklenti büyüktü ama onlarda devrin seline kapılıp sosyal medyada suni hayatlara kapılık kendilerini harcadılar. Varsa yoksa fenomenlik. Görselik , gösteriş , lüKS hayat ve ne uğruna olursa olsun zenginlik hayalleri Z kuşağını içi boş bir hale getiriyor. Erdemli şeylerden uzak bir çoğu. Ne bileyim dostluk , vefa , komşuluk , sokak oyunları , mahalle arkadaşlığı , büyükleri saymak , küçükleri sevmek falan bu gibi değerlerden biraz uzak görüyorum. Tabii genelleme yapmıyorum , illa ki bunların tam aksinde güzel insanlarda vardır içlerinde. Kısaca kuşak falan hikaye bana göre. Bir sonra ki nesil Alfa kuşağından da bir cacık olmayacak. Sonuçta Aya gidildi ve kimse marsta koloni kurmaya çalışmıyor ama Alfa neslinden sonra ki nesil baya ekşın yaşayabilir.
Klavye insanları her konuda genelde artistlik, kendini beğenmişlik , sokakta bir söz sahibi olmayan kişiler vb
Z kuşağı falan şirketlerin mallarını satması için uydurduğu şeylerdir. Z kuşağı şöyledir böyledir denmesi saçma, biz Türkiye'de bir villada yaşayan 18 yaşındaki çocuğa da Z kuşağı diyoruz, Afrika'da açlıktan ölen çocuğa da Z kuşağı diyoruz.
Z kuşağı bu kadar terbiye yoksunu ahlaksız yetişiyorsa (genelleme yapmıyorum) sonraki kuşağı düşünemiyorum
Bizi yetiştirenler sizin kuşaklar olmasaydı belki daha ahlaklı olurduk mu diyelim o zaman :)
Bizi kim yetistirdi? Ayrıca ahlaksızlik vs sizin yaş cevrenizdekilerde yok mu? Ayrıca kime göre neye göre ahlakszi sokakta yürüyen sevgililer ya da istediği gibi giyinp isteidgi dine inanan istedigini seven insanlar mi ahlakszi size göre? Eğer aklınıza bunlar geliyorsa fikrinizin zaten önemi yok demektir.
@madeyasy Katılıyorum. Katillerin ve suçluların çoğu zaten Z kuşağı öncesi, aynı mantıkla hepsi ahlaksız mı? Asıl buna karar vermek ahlaksızlıktır, dar görüşlülüktür. Bu iş git gide maç taraftarlığına döndü ve bizler de sözde büyüklerimizin bize öğretemediği doğruları onları öğretme zorunluluğunda kalmış hissediyoruz ama aslında kendimizi bu kadar yıpratmamamız gerekiyor. Çünkü değmiyor. Verelim ellerine telefon tablet oynasınlar :D
@madeyasy tabiiki bizim ve bizden önceki nesillerde de var ben olmadığını söyledim veya iddia etmedim. Herkes istediği gibi giyinir istediği dine tapar. Fakat ilk yorumumda da belirttim genelleme yapmıyorum diye. Her şeyin bir yolu yordamı usturubu var fakat z kuşağının çoğunda heycanlılık hemen olsun bu benim ben yaparım ben özgürüm var. Hani sorumluluk reddi çok. Gelişen teknoloji ile el ustalığı, zanaatkarlık malesef ölüyor ve bir çok yeni kuşak el emeği nedir bilmiyor zor geliyor öğrenmek istemiyor işim kolayına kaçıyor. Buda belirli bir zaman sonra patlak veriyor. Çevre faktörlerin etkisiyle inanın bir mecliste ortamda çoğu doğru düzgün konuşamıyor kendini ifade edemiyor. Evet herkes istediğini giyer yer içer tapar inanır fakat başkasına karşı saygılı olmak en büyük ritüel kii inanın ben bir çoğunda rastlamadım. Çoğu okumuyor (gazete, dergi, kitap, makale vs.) bugün tiktok uygulamasına girin çoğu genç ilerisini düşünmeden ne olacağım kaygısı olmadan bilinçsiz hareket ediyor. Çevremde çok fazla Z kuşağı var. İnanın 22-23 yaşında tornavida tutmasını yazı yazmasını bilmiyor
Haklısıniz bu tür insanlar da var fakat 22-23 yasindakilar y kuşağı şu an Z 2000 sonrasi doğanlar
@madeyasy bosver sunlari ya hadsizligi ahlak saniyorlar
Amca zkusaginin siyasi yorumlarina diger kusaklar agiz bile acamiyorlar hatta x kusagi ve kusagi tartismalari var git kimin sesi cikmiyormus bir arastor sen
Z kuşağı gün yüzü görmemiş kuşaktır..
Ya taş devrinde mi yasıyoz ya sevicem simd gün yüzünüzü
Dur siniden yanlış anladım PSÖWPWMW
Iyi ki z kuşağı değilmişim özelliklerine bakacak olursak neyseki belki oy kullanmaktan bir yararları olur diye düşünüyorum
Z den sonra başka bir kuşak gelmeyecek.. Zaten adı üzerinde "Z" kuşağı.
Zor zamani
Farklı bir bakış açısı sunuyorum.
https://youtu. be/pIVG3mDL9RI
https://youtu.be/pIVG3mDL9RI
Sıkıntı demek uğursuzluk demek iyi hatırlayamayacamız kuşak demek
Z kusahi son kusak bana gore. Sonrakk kusak 0 kusagi olacak. Hastalikli ve zelil
Z kuşağından sonra Alfa kuşağı geliyor
Alfa'lar Old diye aniliyor simdi
benim pek göremeyeceğim bir kuşak oldukları için pek kafamı yormadım o kuşak için
Son boomer bükücüler.
1997 ve 2000 yıllarından sonra doğanlar z kuşağı olarak tanımlanıyor
İnsanlar arası yıl ay gün olarak hesaplanan ve bu yıllara isimler verilen bir kuşak ayrılığı harfi diyebiliriz. Nasıl 99-2000 arası çocukları kapsıyor. Z kuşağından daha farklı ve yenilikçi bir kuşak olacağı şimdiden belli diyebiliriz.
Değişimi yaratacak kuşak! 💪🏻
1997-2012 arası doğan insanlar z kuşağı deniliyor. teknoloji çocuğu olarak kabul ediliyorlar. diğer kuşaklara göre bilgiye daha çabuk erişebiliyorlar ve her şeyi körü körüne kabul etmiyorlar.
Özgürlüğün yaşı git gide düşüyor, tüm çaba özgürlüğün sınırlarını genişletmeye harcanıyor. Ancak özgürlüğü karıştırıyorlar. Ahlaksızlık, hadsizlik, saygısızlık ile.
Kuşak ilerledikçe değişen tek şey bu.
+9999999
Z kuşağını böyle görüyo olabilirsinz buna kesinlikle lafim yok ancak lütfen kendi yaş cevrenizdekilerin de nasıl insanlar oldugunun farkında olun. Y kuşağı teknoloji kullanmayi bilmiyor daha doğrusu hep yanlış amaçlar için kullaniyor, üretici degil tüketici bir nesil tamamen, farklı görüşlere açık değil isin komik yani arastirmiyo da genelde çoğunluk neyi savunursa onu savunuyor, kendinden küçüklerden saygi bekliyor ancak küçüklere, kendinden farklı görüşü savunanlara, toplumdan farklı bireylere, kendinin beğenmediği insanlara saygısı yok. Bunu daha cok uzatabilirim ancak aklima gelen şu an için bu kadarı. Kabul etmezsiniz yazdıklarımı biliyorum ama belki diğerleri gibi degilsinizdir ve evet öyleleri var diyebilirsiniz. İyi günler.
@madeyasy +999999999999998
Şu kuşak bu kuşak hepsi palavra...
Ben bir vicdani olanı bilirim... Birde vicdani olmayanı bilirim...
Z kuşağı veya Z jenerasyonu, Y kuşağından sonra gelen ve Alfa Kuşağı'ndan önce gelen bir demografik kuşaktır. 1997–2012 yılları arasında doğan kişilerden oluşmaktadır. Kişilik özellikleri; bireysel, sorgulayıcı, internet üzerinden sosyalleşen, bilgiye çabuk ulaşması nedeniyle kolay sıkılgan, antiotoriter tiptedir. Araştırmacılar ve medya bu kuşağı takribi 1990'lı yılların sonundan 2010'lu yıllar başlayana kadar doğan kişilerin oluşturduğunu söylemektedir
Z kuşağı temsilcilerinin analitik ve hızlı düşünme metotlarının oldukça yüksek olduğunu belirtmek mümkündür. Ancak bütün bu özellikler bireysellikten öteye geçmemektedir. Takım çalışmalarına yatkın olmayan bu kuşağın kendilerine olan özgüvenleri yüksektir. Bununla beraber ailelerinin onlara değişik baktıkları gerçeği üzerinde fikir sahibi olmaları çok yüksektir. Özgürlerdir, bağımsızdırlar ve onlar adına mümkün olmayan herhangi bir şey yoktur.
Şimdi ben 7 Ekim 1997 doğumluyum Peki ben Z kuşağı mı oluyorum
Ben y kuşağı olarak Z kuşağını eleştirim ama yargilamam. Çünkü bizim kuşak ve bizden önceki kuşak içinde boğuldukları cehaletten kurtulamadı, yeni nesil için hiçbir şey yapmadı, çok hızlı bir şekilde yozlaştı, ne liderlik etti bu yeni kuşağa ne de kültürel miras ve aksiyom birakti. Tek yaptıkları şey tüketmek ve yok etmek oldu
Yani ülkenin z kuşağı konusuna ya da sorununa buradan mı çözüm bulacaksınız
Alfa malfa bilmem. Ben bir İkonum! ✊🏻 ☝🏻😎
Z kuşağı Türkiye'de enflasyonun %130 olduğu, Türkiye'yi yerel yönetimin değil IMF'nin yönettiği ve her 3-4 ayda bir merkez bankasının bol sıfırlı yeni banknotlar çıkarmak zorunda kaldığı günleri görmeyen kuşak..
şu an daha mı iyiyiz yani🤣🤣 dolar euro altın tarihi rekorunu kırmış, ekmek bile 2tl olmuş o zamanlarda 25kr felandı, bunu mu görmedik? Keşke görseydik
Bugün Türkiye kimseden borç para alıyor mu almıyor demek ki nispeten daha iyiyiz
🤣🤣🤣🤣🤣 192 Milyar dolar dış borç var, evet almıyormuşuz.
ABD'nin de en az 30 trilyon dolar borcu var ama IMF'ye değil
Tamam kanka sen yaşamaya devam et, bizimzaten geleceğimiz elimizden alındı, umut diye bir şey kalmadı güzel vatanımdan.. şu an bir tane süt 7 tl, ben ileride çocuğuma sütü nasıl alıcam? Ve o zaman 7tl mi olacak zannediyorsun? Bu sene 3tl zam yapıldı. Her sene 50kurus yapsalar bile süt 15tl 20tl olucak ileride (sadece süt) Evler 500binden basliyor, halbuki 2014 yilinda yeni eve taşındığımızda 200bine taşındıydık 3+1 Şimdi evin var dersin klasik lafınız. Bu evi bana devlet vermedi benim babam kendi alın teriyle yıllarca eski eve borç ödeyerek bunu aldı.
Tamam kanka Abd Almanya bizi kıskanıyor kusura bakma
Senin için ekonomi mi daha öncelikli yoksa ulusal güvenlik mi? bağımsızlık mı? hem Türkiye'de her yıl çöpe giden gıda miktarından hiç haberin var mı senin?
Bütün arabalar senin ülkenindir (Bmw Audi Ford McLaren Ferrari Lamborghini Bugatti vs..) En ünlü şirketler senindir ( iPhone Nvidia intel amd asus lenovo vs vs) 1Asgariyle İphone 12 alınır ve artar Ama elinde değil Türkiyeyi kıskanıyorsun
O saydığın markaların ilk fabrikaları kurulduğu sıralarda senin devletin vatandaşlarını şapka giymediği için asmakla meşguldü çünkü..
kusura bakma da bokluk içinde yaşayacağıma bollukta yaşamak isterim. Bu yüzden tabi ki ekonomi öncelik. Aç mı kalalım? Sarayın günlük 14milyon harcamasi var. Reisimiz yazlık ve kışlık 2 tane saray yaptırdı bir kaç ay önce, 128milyara hic girmeyecem bile. Kdv %18 Ötv %220 bu vergiler nereye gidiyor? Arabanın fiyatı 100.000TL Kdv 18.000TL Ötv 220.000TL Toplam Fiyat 338.000TL aradaki 238.000TL nereye gidiyor nereye?
daha önemli işleri vardı anlayacağın..
Belliydi atatürke ataput diyenlerden olduğun 🤣🤣🤣 Şimdi gidebilirsin arabistanda kâbede ibadetine Yallah mı diyorlardı araplar Yallah ozaman arabistana git Kabene
Tamam kardeşim sen tartışılacak adam değilsin🤣🤣 Doğru Atatürkün vatanında yaşayıp ona ihanet eden insanlardan ne beklersin ki Allah topunuzun belasını versin O zaman çik git bu ülkeden Atatürkün bu ülje
Ben bin yıldır burda yaşıyorum zaten sen sonradan geldin sen git Avrupa'ya bence
Qkfjwjgkwkf Atatürkün anasi babasi dedesi zaten türk Yaw tartişma benimle ben vatanını sevmeyen insalarla muhatap degilim
Hadi git namazini kil şimdi
Peşinden gittiğin parti bak Atatürk'ü ne hâle dönüştürdü Atatürk'e en büyük hakareti yaptılar şu hâle bak https://youtu.be/21OjnQLx_k8
Her ne kadar laikliği getirmiş olsa da her zaman güçlü bir erkek figürünü temsil eden Atatürk'ü kadınsı hatalara sahip bir vücutla LGBT renklerine boyadılar buna ne diyeceksin? Ak parti yapmadı CHP yaptı bunu
Tamam kardeşim sen bildiğini yaşa sana bir sözum yok ama şunu bil ki Bu vatanı Atatürkün liderliğine ve onun önderliğinde şehit olan gazi olanların kanına borçluyuz Herkesin iyi huyu yok kötü şeyler olabilir fakat koskoca vatanını seven ona en azında saygı duyar ama sende onu göremiyorum
Ya kardeşim sana attığım videoda ne olduğunu görmüyor musun Atatürk'e bu hakareti kim yaptı ben mi?
Az önce Atatürke atip tutuyordun? Noldu şimdi hakaret yapanları bana neden atıyorsun Videoya gelince 2 yil once bunun haberini gormustum ama dikkat etmemistim o kadar simdi hatirladim. Ufak bir arastirma yaptigimda bunu yapan kisinin Turgut Kahraman ismindeki iş adamı olduğunu görüyorum. Ve sonradan kaldırıldığını da görüyorum. Bunu yapan kişi bu şahıstır. Ayrıca bu hakareti yapan kişi beni bağlamaz ona bakılırsa sövenler var birsürü. He sövüyorlar o zaman Atatürk suçlu. He heykel yapmislar renkli Atatürk suçlu. Öyle bir şey yok. Hem ben chpye bayılan biri de değilim Kılıcdaroğlu denen adamın o partide sadece israf olduğunu da savunan birisiyim. Sen bana neyi anlatiyorsun?
Böyle susarsın işte Neyse sabah namazına az kaldı haberin ola
Mesele benim Atatürkçü olup olmamam değil Bu ülkenin ana muhalefet partisi Atatürk'ü yıllardır kullanıyor ama Atatürk'e en büyük hakareti yine kendileri yapıyor seçmenini kandırıyor sana bunu anlatmaya çalışıyorum hattâ Atatürk ismini bile ağızlarına almıyorlar bazıları artık
sen bin yıldır burada yaşıyorsan benim atalarım 7 bin yılı geçiktir bu coğrafyada yaşıyor bizim tarihimiz sizin gibi 1000 yıllık değil bu ülke Türk milletinin ülkesi anadoluda 7 bin yılı geçik GökTürkçe yazılı tabletler çıkıyor eninde sonunda gidecek olanlar Türk düşmanları ve arap bedevileridir
@cnlkc Bahse girerim şu anda bir deprem olsa anında şehadet getirirsin ama Allah çok sabırlı işte..
:D :D kesin tabi ki de
Atatürke neden ozaman atip tutuyon sonra gidip chpyi sucluyon? Olm nereye satasacaginizi bilmiyonuz la bu arada yatsi namazini kil bak ben olmasam namazi kaciracan sevaba giriyon bak
Ben Atatürkçü değilim ne olduğum belli zaten asıl bu ülkede CHP tarafından Atatürkçülükle kandırılan %20'lik bir kesim var diyorum hattâ komik bir kitaba 2500 lira verecek kadar da süper zekâlar (!) bazıları ama koyun hep başkası oluyor ne hikmetse 😂
Akci tröl has fetocular sizi ulan hayatiniz komedi bütün pislik var sizde
@cnklc ahahah bunlar ne bilsin ya sakalari 1inci ikinci göktürkleri kutluk kağanlari attilalari bilge kafanlari ogüz kaganlari teomanlari tomrisleri bunlarin tarihi osmanlidan ve araplardan olusuyor budizmi yaymak isteyen bilge kağanin meclise sunmasi ne bilsinler bunlarin tarihi araplar boşver sunlari ya
@Eda_melis :D :D arap seviciler zaten hiç şaşırtmaz
Hiç sevmediğim
Z kuşağı teknolojinin gelişiminin tamamına şahit oldu. Alfalar gelişmiş şeyler bulacakları için ihtiyaçları az olacak. Az ihtiyaç demek az beyin kullanmak demek. Gelecek nesillere acımamız gerekiyor olabilir.
az beyin derken ne derece olucak sence?
ve ihtiyacları olamzsa ne işe yarasınki?
Kuşakların bir önemi yok devir değişiyor haliyle gençlerde çağa ayak uyduruyor.1960 doğumlu insanların hayat şartları başkaydı şimdiki nesilin bambaşka ama şöyle bir problem var artık eskiden ilkokul bitirmek bir iş için yeterliyken şimdi yüksek lisans iş bulmaya yetemeyebiliyor. herşey parayla ölçülür oldu adam dürzü olsun parası varsa el üstünde hal böyle olunca insanlar kendilerini ön plana çıkartıcak şeyler bulmaya aramaya başladılar. z kuşağı sosyal platformlarla öne çıkan çıkmaya çabalayan bu yönde evrilen bir nesil. z kuşağı şöyledir böyledir diyemeyiz her neslin zekisi aptalı ahlaklısı ahlaksızı vardı hep olacak. ama z kuşağından beklentimiz daha yaşanacak bir dünya sağlamaya çalışmaları olacaktır.
Z kuşağı her şeyin farkında ve bilincinde olan insanlara karşı her konuda hoşgörülü olan ama eğlencesine düşkün son ve en zeki kuşaktır.
Hoşgörü öyle mi ne alaka ya adamlar boşuna yaşıyo eski kuşaklar gibi çalışmak nedir bilmiyorlar ben de bi Z kuşağıyım ama katılmıyorum onlara gençler gençliğimizi yaşayalım diye çıkıp içki alıp içiyolar iyi hoş ama sarhoş olup ta etrafa bulaşınca iyi hoş olmuyor bunu şuanki sizin o z kuşağı dediklerinizin %80 i yapıyor bunu bilseniz çıkıp böyle bilipte böyle abuk sabuk şeyler yazmazsınız siyaset yapıyorlar bazı sosyal medya ağlarında siyaseti en az bilen nesil be Z kuşağı sorsan tarih bilmezler ama çıkınca mangalda bırakmazlar elitiz diye çıkıp geziyolar renkli giyinmeyi tarz bilen bi nesil hadi buna da zevkler ve renkler tartışılmaz diyelim geçelim sorun bitti mi bitmedi yolun için de arkadaşına ananı si... Diyo şakasınaymış en yakın arkadaşıymış ulan ozaman arkadaşına etsene anasını niye pis şakana karıştırıyorsun demem o ki buraya çıkıp saçma saçma görüş paylaşmayın beyler bayanlar bilen yazsın bu nesil hiçbirşeyin farkında değil tek bişeyi iyi bilir bu nesil sapkınlık azgınlık taşkınlık...
Ha bazı insanlar var gerçekten kültürünü ve ahlakı iyi bilen insanlar onları tenzi ediyorum soruyu soranlarada bi lafım yok görüşünü paylaşanada ama bu gerçek böyle acilen kendimize gelmemiz lazım beyler bayanlar
Z kuşağı önceki kuşaklara göre daha merak eden ve atılgan bir kuşak
Z kuşağı demek 128 milyarın nerede oldugunu sormak demektir.