Spor Beslenme

Dövüş sporlarında öğrenilen vuruşlar ne zaman refleks haline gelir?

Dövüş sporlarında öğrenilen vuruşlar ne zaman refleks haline gelir? Bilenler, refleks haline gelmiş olanlar var mı?
Güncellemeler:
Tam bir sayı söyleyemezsiniz kişiden kişiye değiştiği için biliyorum ama aşağı yukarı düzenli çalışıldığında ne kadar zaman alır vuruşların refleks olması?
0 0

En İyi Erkek Görüşleri

  • Ben beş yıl taekwondo yaptim. Savunma sporu olduğu için ikinci yılımda kendimi savunabilmeye başladım. Yani dengim olanlar zaten bir şey yapamıyordu ama benden büyüklerle basa çıkabilmek için iki yıl geçmişti. En az bir yıl içinde reflekslerine kavusursun ama refleks seni tam korumaz. Gelistirmen lazim sporla uğraşmayan biri ne kadar sert yumruk da atabilse yavaş ve hantaldır bu da seni bir adim öne taşır. O yumruğun gelecegini bir sure sonra beyin algılıyor ve kendi kontrolun olmadan kendini savunduğunu farkediyosun. O gelen ilk yumruğu bertaraf ettiğin an iki sıfır ondesin çünkü ikinci yumruğu kaldirasiya rakibini yere sermiş oluyosun.
    • Teşekkürler güzel açıklamaydı :) Hangi kuşaktasın ya da dan mı demeliyim?

    • Ben birinci danda bıraktım. Benim için yeterliydi o zamanlar simdi keşke devam etseymisim diyorum ama bırakmış bulundum artik. Sende merakliysan azimli olmalısın insan vücudu egitildiginde bir makinaya dönüşebiliyor :)

    • Keşke bırakmayıp devam etseydin :) Aslında dövüş sporlarına oldukça meraklıyım ama bir türkü devamlılık sağlayamadım yazın gittiğimde de hoca benim devam edersem gerçekten iyi olacağımı söylüyordu bu ara gitmiyorum spora keşke gidebilsem :)

    • Hepsini Göster
  • Gündelik hayatta ne kadar patik gaparsan o kadar abuk olur

    İnsan vicudu her türlü duruma ortama şarta uyum sağlayacak şekilde yaratılmıştır
    Ama tek şartla
    Devamlılığı sağlayarak
    Ne kadar uygulama yaparsan vucüt o kadar çabuk kavrar ve gündelik hayata uyarlar
    Misal body
    Kas yapacaksan hergün çalışacaksın
    Kasları periyotlar halinde boş bırakmazsan sonu da şekillenmeye başlar
    Gibi

    Kolay gelsin şekerim ;)
    • Teşekkür ederim:) Kas yapacaksan her gün çalışacaksın demişsin ama haftada üç gün olması gerekmiyor mu? Ben öyle duymuştum

    • Programın ağırlığına, beslenme şekline , kilo-boy orantı na göre vs değişir Haftada 1 TAM gün yapılan var Gün aşırı yani dediğin gibi ortalama haftada 3 gün olanı var (ki genelde hızlandırılmış kas programıdır bu) Birde hergün yapılan hafif programla yavaş kaslanma programı var Hocana da kalmış bir durum aslında İşi ticarete dökenler hergün gelmeni önerir (ne kadar seans o kadar para hesabı) Kimisi işin erbabıdır gün aşırı gelmeni ister Kaldıki zaten en yoğun program bile gün aşırı yapılmalıdır ki kaslar yorulduğu kadarda dinlenebilsin Aksi takdirde kas gelişmekten çok dahada fazla erir çünkü dinlenmez srekli çalışır ve erimeye başlar ;)

    • Hmm İlgileniyorsun herhalde

    • Hepsini Göster

En İyi Kız Görüşleri

  • Istikrarli calismak ve teknik beceri gerektirir profesyonel taekwondo kick boks biri yapmis olarak söylüyorum bende 1 haftada bile teknikler yerlesmisti fakat bu sokak dövüşü icin egerki sporda başarı istiyorsan en az bir yıl yapman gerekli
    • Teşekkürler benim tekniklerimde sorun yok sadece refleks olsun istiyorum :)

    • Gelişine calişmiyormusunuz raket ellikle o şekilde calisablirsin

    • Genelde hoca model veriyordu ona göre yapıyorduk

    • Hepsini Göster
  • Sadece sürekli çalışmak ve antrenmanlarla olmaz bence dayak ta yemen lazım ciddiyim tecrübeyle olur bu ne kadar çok kavgaya dayaga girersen o kadar şey öğrenirsiniz ama git yap demiyorum sadece olanı söylüyorum
    • Doğru aslında kavga bu zamanı hızlandırabilir

    • Gidip kavga etme ama dayak yersin biraz piş

    • Az buçuk piştim sayılır :D ama kavgaya da atlamam gerçi sağım solum belli olmaz benim ama dayak yemeden de dövüşmek refleks olmaz herhalde

    • Hepsini Göster

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Senin Görüşün Nedir? Hemen Üye Ol!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

4 37
  • 2 senedir taekwondo yapıyorum ama başladıktan 6 ay sonra çoğu hareketi nasıl kullanacığımı beynim artık biliyodu.
    • Ama refleks oldu mu yani mesela düşünmeden bir anda sana karşı bir hareket yapılsa savuşturabiliyor musun?

    • Karşıdakinin hızına bağlı mesela adam fırtına gibi döner palding atarsa refleks bir işe yaramaz

    • Yaramasa da ne kadar zamanda refleks oluyor :) sen 2 senedir gidiyormuşsun sende refleks oldu mu mesela

    • Hepsini Göster
  • 2.5 sene Tayland boksu (Muai Thay) yaptım ilk aşamada reflexler kuvvetlı olmuyor sokak tecrübeniz olsa bile ama düzgün antreman ve diyet sonrası yaklaşık 1 senede tamamiyle hazır olabiliyorsun reflex konsunda..
    • Teşekkür ederim

  • Ya çok dayak yediğin zaman ya da çok dayak attığın zaman refleks haline gelir
    • Pratik diyorsun yani ama ben zaman olarak soruyorum daha çok kaç ay ya da kaç yıl sürer?

    • :) kolay kolay olmaz en az 1 veya 1.5 yıl sürer tabi hergun kavga edersen durum çok farkli olur.

    • Neye göre 1-1,5 yıl sürüyor?

    • Hepsini Göster
  • ne kadar fazla çalışırsan o kadar kısa sürede
    • Ne kadar çok çalışsanda belli bir süresi vardır öyle değil mi?

    • tabii kardeşim her şey zamanla olur. kendine inanır ve sıkı çalışırsan bir kaç hafta sonra farkı hissetmeye başlarsın

    • Teşekkürler ama bir kaç haftada refleks olacağına ihtimal vermiyorum

    • Hepsini Göster
  • Aynı pozisyonun 20 tekrarı sonrasında istemli hareket hızlanır. 40 tekrar sonrası istemsiz (Reflex) olarak gerçekleşir. Sporcuya başlarda yoğun stres yaşatılmaz. Kombine hareketlerle refleks aşılanır.

    Burada özgüvende önemli. Başlarda yavasta olsan hızlıda sonuç alman gerekirki öğrenilmiş çaresizliğe düşüp vücut hareketten vazgeçmesin ;) Biz buna duvar diyoruz. Yanlış eğitim alan arkadaşlarda kuvvet ve idman yeterli fakat beyin yapamayacağına inanmış durumu ;)
    • Teşekkür ederim

  • Korktuğun an refleks olur :)
    • Ya evet :)

  • 5 ay sonra kendini gostermeye baslar. Tabi nasil calistigina bagli
    • Teşekkür ederim

  • benim reklekslerim doğuştanmış kendiliğinden tepki veriyormuşum
  • Bazen iyi bazen kötü bu reflexler. Arkadan bir adam dokunsa ani bir tepki yapıyorum. Hiç iyi değil. Tek iyi yanı Hani mesela biri sana çarpıcak yolda istemsiz çarptırmıyorum falan. Gereksiz özellik ve çok spor çalışman lazım. Tekvando veya karate senin için uygun.
  • vuruş hakkında refleks diye bir şey yoktur. kroşe aparket sana ve yakınlık mesafene bağlıdır. bir kaç ay ağır siklet çalıştım ve bende ki kalıcı refleksi savunma oldu. yuzunu gardımı ve karaciğerimi korumak alışkanlık haline geldi. tehlike durumunda ilk yaptığım çenemi ve kulak arkamı kapamak
    • Nasıl refleks yok ya :/ bir hareketi gereken anda düşünmeden yaparsan bu refleks olmaz mı

    • düşünmeden dövüşemezsin. profesyonel dövüş kafa kullanmadan olmaz. nefesi bitmek üzere olan adamın sağlum gözüne vurursan giç bişey fark etmez ama karaciğarine girersen kolunu kaldıramaz yığılır

    • Hayır dövüşten bahsetmiyorum dövüşte dediğin gibi olur haklısın ama ani bir hareket yapıldığında düşünmeden anında karşılık vermek benim bahsettiğim

    • Hepsini Göster
  • Pratik yaparsan gelir. Mesela birşeyi öğrenirsin pratik yapmazsın biri bir soru sorduğunda hemen aklına gelmez ama biraz düşündüğünde hatırlayıp cevap verirsin. Ama çok pratik yapmışsan düşünmeden direk cevap verebilirsiniz. Buda ona benziyor yani.
    • Güzel örnek teşekkürler

  • Çalışa çalışa mesala 2 bin kere 5 bin kere aynı hareket yaparsan vücut alışıyor harekete reflekse dönüşüyor
    • Yani ani bir hareket yapıldığında sana ne yapman gerektiği söylenmeden doğru vuruşu seçip o anda vurabiliyor musun?

    • Ne sporu yapıyosun

    • Evet çünkü vücut kapmış o hareketi ister istemez sen yapıyosun

    • Hepsini Göster
  • 2 yıl içinde refleks olur
    • Teşekkürler

  • Capoeira ile ilgilenmistim eskiden. 1ay sonunda yumruk atabilen yoktu.
    • İyiymiş

  • 1 yılı bulur diyebilirim
  • Zamanla düşünmüyorsun bile bir stilin varsa elin ayağın çalışıyor sadece
    • Ya işte o zaman ne kadar 3 ay mı 5 ay mı 1-2 yıl mı?

    • Senin yeteneğine öğrenme becerine bağlı benim 3 ayda iyi stilim vardı şimdi daha profosyonel yani senin anlıcağın sana bağlı

  • 1 buçuk sene
    • Teşekkürler

  • Kendini gelistirmenle alakali bir süre belirtilmez.
    • İşte refleks olmaya ne zaman başlar

    • yav diyorum ya senin kabiliyetine bağlı iste.

  • beyler dağılın barçalıyacak bu :)
  • çalışırsan antrenman yaparsan zaten oturur kısa bir süre içinde o refleks haline gelir artık
    • Ne kadar sürer işte kısadan kastın?

  • ablam 3 sene gitti eniştemle 2 mizi duvardan duvara vurduğunu biliyorum

    not: 155 boyu :D
    • Boyla ne alakasın var ya :/

    • 2 tane yetişkin adamı dövebiliyor demek yani

    • İyi peki :) tanımadan sevdim ablanı

  • yerinden kalkamıcak kadar dayak yediğin zaman
  • Cet Li izliyom ben sürekli Refleks lerim çok iyi şu an :Dsfsadsad
    • Tabi ya yapmam gereken buydu :D asdfg

  • 365 gün 6 saat bacı
  • korkunca refleksleri görürsün :D
    • Ya of dalga geçmeyin :)

  • gerçek bir kavgaya dalman lazım ks kızı :)
    • Teşekkürler ks erkeği

  • eğer bunla ilgileniyosan idolün Bruce Lee olmalı
    • O kadar iyi olmam imkansız sanki :)

    • tabiki öyle ama dünyanın en muhteşem insanını seyrederek bişeyler kapabilirsin belki :)

    • Seyrederek en fazla hayali kurulur bence :)

    • Hepsini Göster
  • süre yoktur çalış çalış çalış !!
  • 14 yıllık sporcunun MMA ve tüm uzakdoğu sporlarını yapıyorum.. Öğrendiğinde kendiliğinden tepki veriyorsun. Vuuruşlar derken karşılık verme diyorsan. İyi çalışan biri 2 yılda güzel iş çıkarrr
    • Teşekkürler :)

  • belli bir süresi yok öğrenmene bağlı :)
    • Kişinin çalışıp çalışmaması durumu değiştirmez mi yani :D

    • refleks korku bir açıdan ama kendini savunmayı öğrendiğin zaman korku çok güzel bir silah oluyor bence :D

    • yani çalışmadan kendini savunmayı öğrenemezsin kendini savunmayı öğrenemezsen reflekslerin bir işe yaramaz :D

  • Ben kickbox yapıyorum 1 yıldr reflxlerimde iyidr :))
    • Hangi kuşaktasın?

    • Mavi kuşak 4. derece

  • Dövüş sporuna göre değişir.
    • Dövüş sporuna göre nasıl değişiyor ki hepsimde vuruşlar var tamam farklılıklar var ama bilemedim :/ ?

    • Örnek vermek gerekirse karete kısa sürede öğrenilmez. Whu - Su 'da öyle kardeşimden biliyorum. Spor salonunda öğrenilen hareketleri reflekse dönüştürmek anca onu yaşamından bir parça haline getirince olur.

  • Sokakta yeteri kadar gerçek kavga edip yeterli tecrübeye ulaşınca. gerisi traş. yıllarca boks yaptım ringe çıktım ama gerçek bir kavgada durum çok farklı oluyor. zamanla bildiklerinizle reeldekini harmanlıyorsunuz
    • Teşekkür ederim

  • 5 ay da
    • Sende öyle mi oldu

    • klasik cvb vermek istemedim ama bu günlük ne kadar antrenman yaptığına baglı birde

    • Tamam teşekkür ederim

  • duvara vur sinirlerinii öldüür.
  • dayak yedikçe artar :)
    • Ne güzel 😅 . s

  • Baya uzun zaman ayni hareketi yapman ya da o sporu yapman la alakalı
    • İşte o süre ne kadar Kaç ay yıl?

    • Tahmimimce 3-4-5 yil vardır

    • Çok fazlaa

  • İlk yıl her şeyi yanlış yaparsın, ikinci yıl tam doğru ve refleks haline gelir. Sonraki yıllar ise tecrübedir.
    • Teşekkürler

  • Kendimi bildim bileli dovus sporlarina hayranim dovus sporuna gitmiyorum fakat keysi sporunun guard ve defans sistemi bende refleks haline dönustu
  • 19 yaşındayım 4 yaşından beri kickboks yapıyorum kendimi bildim bileli low kick refleks halinde :)
    • 4 yasından beri mi yok artık :))

    • hahahaha :D sorma okuma yazma bilmeden tekme atıyordum :)

    • Ben de öyle düşünmüştüm :)

  • ya bırak dövüş sporun falan. apış arasına tekmeyi sertçene yapıştırdın mı dövüş başlamadan biter zaten :D
    • Ahah :D o da iyi ama yinede dövüş iyidir refleks olsa birde :D

    • tabii ki iyidir en sağlam dövüş sporlarını öğren, çok üst düzey bir dövüşçü ol ama yine de kendini yorma, direkt oraya tekmeyle başla kavgaya ki işin çok kolay olsun :D