Kültür Sanat

Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?

Z Kuşağı ne demek arkadaşlar? Öncelikle bunu bilen varsa açıklayabilir mi?

Bir de:
Z kuşağından sonra gelecek olan kuşak 2015 ve 2029 yıllarında doğacak olan Alfa kuşağıymış.

2035 yılında en büyük temsilcilerinin 20 yaşında olacağı bu kuşak , 2020 yılında 20 yaşında olan 2000 lilerden yani bizlerden sizce ne kadar farklı olacak? Biz o zaman 35 yaşında olacağız.
Alfa kuşağı'nın birçoğu Z kuşağı ebeveynlerinin çocukları olacak.
Düşünceleriniz nedir?
12 15

En İyi Kız Görüşleri

  • Taktılar z kuşağına. Doktora gidiyorum o bile z kuşağından bahsediyor. Bizi bir rahat bırakın. 2000 doğumlu olarak hala akıl sağlığımın yerinde olması büyük mucize. Eğitim hayatım tepetaklak. Bütün yenilikler benim gibilere geldi. Ortaokula giderken okuduğum okulumu imam hatip yapacağız diye başka okula aldılar bizi. Sadece son sınıf için başka okula gitmek zorunda kaldım o sene de sınav senesiydi. Sınav senesinde bambaşka bir ortama girmek, yeni öğretmenlerle ders yapmak ve uyum sağlamaya çalışmak kolay olmadı.

    SBS olacak diye beklerken ani bir kararla Teog sistemi geldi. İlk defa o sistemin sınavına girdik. O ara zaten düz liselere falan anadolu lisesi unvanı verilmişti yanlış hatırlamıyorsam. Tüm liselerin sınavla alması hiç iyi olmadı açıkçası.

    Sonra liseye gittim. Her gün 8 saat haftada 40 saat ders. 2 hafta boyunca süren yazılılar. Ve her gün 2 sınav. Seçmeli derleri seçememe. İstemediğim o kadar çok ders gördüm ki. Ama okul başarı puanıma etki ediyor diye oturdum çalıştım isteksizce. Anadolu lisesine gidiyordum ama imam hatipten farkı yoktu. Kuran'ı Kerim, siyer, arapça, din kültürü gibi dersler gördüm çoğunlukla. Onun dışında sağlık bilgisi, osmanlıca, trafik bilgisi, uluslararası ilişkiler, diksiyon gibi birçok seçmeli ders gördüm. pardon seçemediğim dersleri gördüm.

    Sonra lise sondayım. Herkes ygs-lys çalışıyor. Sistem oturmuş. Sistemin soru tarzı belli. Sınıfımdaki herkes Mart ayında olacak olan ygs'ye odaklanmış durumda. Sonra birden bir haber. Sınav yks tyt ayt oldu. Soru tarzı değiştirildi. Yeni nesil sorular sorulacak dendi. O sene o kadar çok sistem değişti ki. Sınav sadece Türkçe matematik olacak dendi. Her iki testten de 0.5 net yapamayanın puanı hesaplanmayacak dendi. Sonra tek ders için bu kural uygulanmaya başlandı. Sonra tepkiler sonucu sosyal ve fen ders değil mi diye tekrar sosyal ve fen eklendi sınava. Ama sadece 5 soru olarak. Bu sistemle hukuk isteyen biri olarak hukuk tamamen sayısalla alır oldu. O sene giremedim. Zaten sistem değişik, ilk defa gördüğüm soru tarzları falan baya sıkıntı oldu. Emekler çöpe gitti yani kısacası.

    Sonra bu sistemden dolayı tm, mf, ts gibi alanlar kalkmış gibi oldu. Hukuk tm olmasına rağmen o sene 6 edebiyat 32 mat yapan sayısalcı arkadaşım hukuk fakültesine gitti. Bu sistem yüzünden sayısalcılar tm ye kaymaya başladı. Tm ciler, ts ye kaymaya başladı. Hal böyle olunca benim rakibim sadece tm ciler değil sayısalcılarda olmaya başladı. Matematiğin ağırlığı arttı. Her şey çorba oldu.

    Hala bu sistemin büyük sıkıntıları var. Yani sözel bir bölüme giden çocuk bile mat yapmadan giremez oldu bölüme. Okul öncesi öğretmenliğine giden bir tanıdığım sözelde sorular az. Mat yapmam gerekiyordu. Ya sözelde hiç soru kaçırmamam full yapmam gerekiyordu ya da sayısal çözmem gerekiyordu diyordu ve sözel bölümüne mat çözerek gitti. Mat çözmese diğer sözel sorularıyla mümkün değil giremiyormuş bölüme.

    Sonra sürekli değişen sınav tarihleri. 2018 ilk Yks'ye girdim. Seçim var diye sınav ertelendi. 2019 da bir sorun olmadı. 2020 de pandemiden dolayı tekrar sınav ertelendi tekrar öne çekildi. Baraj puanı düşürüldü. Sınav kolay soruldu yığılma oldu bazı alanlarda. Tyt'de süre eklendi. En baba, en eleyici konular çıkarıldı. Bu sene ise duyduğuma göre ne ek süre var ne başka bir şey. Yani yine duramadılar ve geçen sene sistemle yine oynandı.

    En kötü sistem istikrarlı olandır. Z kuşağı ve 2000 doğumlu olarak eğitim konusunda çok çektim. Eğitim konusunda büyük hasarlar aldık sürekli değişen sistem yüzünden. Sonra eskiler güzelce atandı meslekleri var. Peki biz? Kaosun içindeyiz. Bir sürü mezun var. İşsizlik var. Z kuşağı olarak bir şeyler yapmaya okumaya çalışıyoruz ama sonuç ne? Garantin var mı? Yok.

    Zaten değişen sistemlerden yıpranmışsın. Kaygı hat safhada. Z kuşağı işte bunları yaşadı, yaşıyor özetle. Yaşaması inanın daha zordu. Bizi gerçekten bir rahat bıraksınlar. O kadar yıprandık ki.

    Kendi adıma söyleyeyim çok yıprandım. O Sınavlar yüzünden hastalandım. 18 yaşımdan beri tedavi görüyorum bir rahatsızlık nedeniyle. O kadar kaygı, stres, belirsizlik, net olmayan yerine oturmayan sürekli değişen sistemlere ayak uydurmaya çalışmaktan vücut bir yer patlak verdi.

    Kim verecek bunun hesabını? Hiç kimse. Sağlığımı geri getirmeyecek, emeklerimi geri getirmeyecek. Elimde büyük bir kayıp yığınıyla, patlamış bombayla duruyorum. Okuyorum ama yine garantim yok. Z kuşağı bu işte. Bizden çok beklenti vardı. Ama bu sistemle kimse bir şey beklemesin z kuşağından. Bizim kendimize hayrımız kalmadı ki ülkeye faydalı olalım. Bizim okuma hevesimiz kalmadı ki okuyalım faydalı olalım. Z kuşağı yani özellikle 2000 tayfa bundan ibaret.
    • Maalesef çok haklısın, eğitim sistemini çorba ettiler. Olan da gençlere oldu. :( Güzel görüşün için çok teşekkür ederim. <3

    • İnan bana o kadar haklısın ki. Anlattıklarını okurken gözlerim doldu. Umarım önemli bir şeyin yoktur. Bende bu anlattıklarını yaşadım 2000 liyim ve okurken ağlayarak okudum hayatımı özet geçmişsin. Umarım en kısa sürede sağlığına kavuşursun eğer konuşmak dertleşmek istediğin bir durum olursa yazabilirsin

  • Z Kuşağı Nedir?

    Merhaba ben z kuşağından biriyim bir fen lisesi öğrencisiyim. Aşağıdaki bizim hakkımızda -en azından çoğunluğumuz hakkında- bilinen ve düşünülen çok yanlış bilgiler var. İlk olarak Z kuşağı teknoloji çağında doğan ilk kuşak olduğu için en güçlü kuşaklardan biri olarak kabul edilmiştir. Z den sonra gelen kuşağa Alfa denmesinin nedeni latin alfabesindeki harfler bittiği için yunan alfabesine geçilmiştir.
    z kuşağı nedir?
    z kuşağı nedir?

    Z Kuşağı Hakkında Yanlış Bilinen Bilgiler Neler?

    Şimdi yanlış yorumlara gelecek olursak;
    • Z kuşağı tembel değildir.
    • Z kuşağı depresyon, anksiyete ve adhd gibi pskiloljik durumların en yüksek olduğu kuşaktır.
    • Boomer / X ve Y kuşaklarının ekonomi, siyaset, eğitim ve sağlık alanlarında yaptığı ilerlemeler ve yapılan bazı hatalar Z kuşağın zamanına denk geldi.
    • Yani Z kuşağı hem en güçlü hem de en şanssız kuşaklardan biri olarak kabul ediliyor.
    z kuşağı hakkında yanlış bilinenler neler?
    z kuşağı hakkında yanlış bilinenler neler?

    Şimdi Kimdir Bu Z Kuşağı; (2000-2020)

    • Z kuşağı hayatı dolu dolu yaşamayı ister 65 hatta 70 yaşına kadar aynı ofise hapsedilmeyi değil.
    • Z kuşağı eşitlik ister ataerkil zihniyeti değil.
    • Z kuşağı her ırka önem verir ve ırk üstünlüğünü kabul etmez.
    • Z kuşağı kadın ve kadın bedenine karşı yapılan çirkin yorumları kınar, erkeklere karşı yapılan haksızlıklara göz yummaz. Aynı zamanda hayvanlara değer verir, hesap sorar.
    z kuşağı özellikleri neler?
    z kuşağı özellikleri neler?

    Herkesin Z Kuşağı Hakkında Merak Ettiği Sorulara Cevaplar; ( insanların sorduğu şekilde)

    1-) Niye sürekli odandaşın? Ayrıca hep yorgunsun sanki taş taşıdın sırtında.
    Cevap : Mental sorunlarım var geleceğimden endişeliyim her şey üstüme geliyor depresyondayım ayrıca sürekli fazla düşünüyorum ve artık yataktan bile çıkacak gücüm kalmadı. Ruhum sömürülmüş gibi hissediyorum.
    Buna karşı gelen cevap: Depresyonda görünmüyorsun. Ayrıca küçüksün bir şey bilmiyorsun.

    2-) Niye büyük konulara burnunu sokuyorsun, hiçbir şey bilmiyorsun.
    Cevap: Bütün gün evdeyim ders aralarında telefona bakma imkanım oluyor bu yüzden gündemi takip edebiliyorum. Ayrıca sizin yıllarca hesap sormadığınız konular yüzünden kötü insanlar rahat rahat geziyor ama bir canı kurtarmak isteye hapis cezası veriyor. Ayrıca burnumu soktuğum şeyler uygurların kurtarılması, israile tepki ve siyahi hayatlar önemli gibi şeylerse burnumu sokmaktan gurur duyarım.

    3-) Niye bu kadar tembelsin?
    Cevap : Hiçbir şey yapmak istemiyorum bazen yataktan çıkacak halim bile olmuyor , kendi düşüncelerimde boğuluyorum.

    4-) Neden depresyondaşın?
    Cevap: İnsanların körlüğü, adaletsizlik , ırkçılık, zorbalık, ataerkil zihniyet ve kimsenin seni anlamaması daha doğru dinlememesi. Eğitim sisteminden konuşmaya gerek bile yok.

    5-Saçma sapan hareketler yapıyorsun.
    Cevap: Lütfen beni ve diğerlerini Tıktok ve Instagram'dan gördüğünüz ve para için dilenip, saçma sapan hareketler yapan insanlarla bir tutmayın. Gerçek z kuşağı bu gibi saçamlıkları reddeder. Dışarı çıkıp gençlerle yargılamadan sakince konuşmanızı tavsiye ederim.

    Not: Yukarıda bahsettiğim boomer, X ve Y kuşaklarını kötülemek amaçlı değil liderler ve bazı kesimler tarafından yapılan hataları gerekçe göstermek istedim. Saygısızlık ettiysem özür dilerim
    Merak ettiğiniz bir soru varsa lütfen sorun ama lütfen saygı çerçevesini aşmayın.
    İyi günler.
    • Gerçekten z kuşağını şahane bir akıcılıkta anlatmışsın, eline sağlık. :)

    • EİG için teşekkürler

En İyi Erkek Görüşleri

  • Z Kuşağı Nedir?

    Z kuşağı insanlar için üretilmiş bir kelime bir model.
    Telefonların markaları var modelleri var bunlar çeşit çeşittir ama bizde tarihi göz önünde bulundurursak her kuşağın ortak yönleri var.
    Z kuşağı 1997-2012 doğumluları kapsıyor, ortak özellik olarak sosyalleşmeyi dijital ortamda gerçekleştiriyor, bilgiye Google amca veya başka platformlardan çabuk erişirler, bu sebeple sıkılgan tiplerdir. Emek verip ulaşsa kimse sıkılmaz boşa demiyoruz "emek yoksa hiçtir..." ek olarak antiotoriter tip olarak değerlendiriliyor. Yani otoriter kurmaya kalkışırsanız size muhalefet olacağı kesindir. Tabi tüm Z kuşaklarda aynı şey olacağını iddia etmiyoruz genel itibariyle bunları uygulayan bir kuşak vardır.
    z kuşağı nedir?
    z kuşağı nedir?

    Y Kuşağı Nedir?

    Z kuşağından önce gelen kuşak Y kuşağıdır. 1981-1996 doğumluları kapsıyor, ortak özellik olarak teknolojinin başladığı yıllarda doğmaları sebebiyle teknolojinin yeni çucukları diyebiliriz :D Tabi ki öyle değiliz ama teknoloji 1981'den önce pek etkin değildi bunu herkes bilir. Ek olarak Güldür Güldür Show'da bir bölümde Z kuşağı ile ilgili bir skeç izledim. Skeçte Z kuşağından bir genç sorunlarını anlatıyordu fakat kimse oralı olmuyor ve dinlemiyordu, anlatmak istediği bizi sallamıyorsunuz, günü gelir bizde sallamayız idi bence... Y kuşağına bağlıyorum hemen... Z kuşağının çektiği işsizlik pandemi sebebiyle Y kuşağını da etkiledi...
    y kuşağı nedir?
    y kuşağı nedir?

    X Kuşağı Nedir?

    Y kuşağından önce gelen kuşak X kuşağı 1965-1980 doğumluları kapsıyor, ortak özellikleri oldukça güçlü olan X kuşağında sadakat duygusu değişken, otoriteye saygılı, topluma duyarlı, iş konusunda çin gibi motivasyonu yüksek, kanaatkar ve kaygılı olarak nitelendiriliyor. Ne için kaygılı? Biz Z-Y kuşağındayız genel itibariyle bizim kaygımız iş vb. onların kaygısı yanlış düşünmüyorsam savaştır. Onlara kıyasla bizim kaygımız hiçbir şey diyebiliriz. Bildiğiniz üzere otorite örneği aranırsa o dönemlerde doğanlarda genel itibariyle mafya olayı oldukça fazla, ondan öncesinde daha fazla ki bu kuşakta otoriteye karşı etkilenmiş...
    x kuşağı nedir?
    x kuşağı nedir?

    Alfa Kuşağı Nedir?

    Geri gittik bu kadar yeter şimdi ileriye gidelim.. Alfa kuşağı 2013 ve sonraki yılları kapsayan bir kuşaktır bu kuşak %10 X %30 Y %60 Z kuşağının eseri olacak... Anladığım kadarıyla otoriteye karşı, Z kuşağının düşünüpte yapamadıklarını yapabilecek kıvamda olacaklar, Y kuşağının zamanında sahip olamadıklarına sahip olacaklar çünkü Y kuşağının çocukları genel itibariyle alfa kuşağından olacak... Kimse çocuğunun kendi yaşadığı zor durumları çocuklarına yaşatmak istemez... Kuşak belirlenirken geçmiş 2 kuşakta araştırılır diye düşünüyorum.
    alfa kuşağı nedir?
    alfa kuşağı nedir?

    Kuşakların Genel Özellikleri Nelerdir?

    Özetlemek gerekirse kuşak olayı belirli doğum yıllarını kapsayan hızlı gelişen veya yavaş gelişen nesillerin ortak yapılarını belirten bir kelimedir. Her kuşak arasında 15 yıl mevcut yani bu değişmemiş... Kuşağı belirleyenler 15 yılda bir toplanıp yeni nesil telefonları araştırır gibi insanları araştırıp bu kuşak hakkında bilgiler veriyor. Bu arada alfa kuşağı 15. yılına girdikten sonra netlik kazanır diye düşünüyorum. Yani o daha düşünce aşamasında olan bir kuşak.

    1994 yılında doğdum yani Y kuşağı mensubuyum eğer elimi çabuk tutarsam alfa kuşağı evladımla tanışacağım o zaman Alfa kuşağı hakkında ileri geri birçok şey düşüneceğim şu an için erken :D Benim aklımda alfa kuşağı evladım bilgisayar seven birisi çıkarsa karşılıklı oyunlar oynamayı çok istiyorum.

    Giden geleni aratır derler. Her kuşakta bulunan bireyler bir önceki kuşağı ister. Misal benim kuşağım 80 lerde genç olsaydım diyordu Z kuşağı da 2 binlerde genç olsaydım diyordur diye tahmin ediyorum Alfa kuşağı da ya Y ya Z'yi kıskanır diye tahmin ediyorum. Yani onlar daha sıkılgan olduğu için eskiyi mutlaka arayacaktırlar. Zaman açısından en zengin kuşak bence alfadan sonra ki kuşak olacak tabi savaş falan çıkmaz ülkeler barış içinde yaşamaya devam ederse... 100 yıl savaş çıkmaz ise eğer insanlar bizim olur mu acaba dediklerimize olmaz mı ayıpsın diyecek 100 yıl sonraki kuşaklar bize çok itici gelecek belki görürsek üreme olayını bitiririz .:D
    • *Telefonların markaları var modelleri var bunlar çeşit çeşittir ama bizde tarihi göz önünde bulundurursak "15 yılda bir değişik tipte insanların yani kuşakların olduğunu herhalükarda görebilirsiniz." ve her kuşağın ortak yönleri var.*

    • Neden 10-15 kere çsg bildirisi geliyor bu görüş üzerinden 😁 önemli bildirim sanıp her seferinde bakıyorum lütfen daha dikkatli olabilir miyiz 😅

  • Ön Hatırlatma!

    Hatırlatmakta fayda var!
    Hatırlatmakta fayda var!
    Öncelikle belirtmemde fayda var; Bir insanın doğduğu yıl tam anlamıyla o kuşağa ait özelliklere sahip olduğunu göstermez. Yani örneğin Z kuşağı hakkında az sonra söyleyeceklerim Z kuşağına ait yıllarda doğan her birey için geçerli olmamakla beraber, ortalama baz alınmış Z kuşağı bireyinin genel özelliklerini vurgular.

    Z Kuşağı ne demek?

    Z kuşağı ne demek?
    Z kuşağı ne demek?
    Öncelikle bu kuşakları merak edip araştırmaya başlayan her bireyin sıklıkla karşılaşacağı problemler vardır. Çünkü bunu araştıran, yorumlayan, biçimlendiren kişiler kuşak yıllarını farklı tanımlayabilir. Kimisi Z kuşağının 1997 yılı ile başladığını söyler kimisi ise 2000, 2001 yılı ve sonrasını işaret eder.

    Kısacası Z kuşağı demek 1997 veya 2000 yılı sonrası doğmuş bireylerin, araştırmacılar tarafından aynı sınıfa dahil edildiği, genel özellikler tanımladığı, o kuşakta olan bireylerin en çok rastlanan özelliklerini grupladığı bir taslak gibi düşünebilirsin.

    Z Kuşağının karakteristik ve genel özellikleri nedir?

    Z kuşağı özellikleri
    Z kuşağı özellikleri
    Z kuşağı dediğimiz grubun genel karakteristik özelliklerini listeleyecek olursam;
    • Dijital diye adlandırılan telefon, internet, bilgisayar üçgeninde yaşarlar. Sosyal medya olmazsa olmazlarıdır.
    • Kendilerini birey olarak görür, bireysel davranışlarda bulunurlar ve yargılanmak isterler. Bununla beraber bencillik algısı oluştururlar.
    • Psikolojik olarak en kırılgan, tatmin duyguları düşük, sürekli bir eğlence arayışında olmaları muhtemeldir.
    • Kontrolü bırakmış yani otomasyon sistemlerinin kontrolüne alışmış nesildir. Her şeyin kolayını kendilerine arayış ederler. Bu da onlarda zora koşulan her şeyde başarısız olmaların sebebiyet verir.
    • Zaman kontrolleri düşüktür. Zamanı kontrol etmekte zorluk yaşarlar. Hızlı büyüme kavramına uyarlar. Yani ne ara büyüdüm sorusuna en çok onlarda rastlanır.
    • Sosyallik, özgürlük, birleşmek gibi kavramlar onlar için en önemli olan şeyler olsa gerek bunun için mücadele ve emek sarf ederler.

    Z kuşağından sonra gelecek olan Alfa kuşağı hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?Alfa kuşağı hakkında düşüncelerim genel olarak negatif olmakla beraber, Z kuşağı bireylerinden meydana gelen bebekler olarak adlandırmam daha doğru olacaktır. Kuşak seyrine bakacak olursak teknolojiye evrimleştirilen bir insanlık görebiliriz. Yani Z kuşağı bireyinin özelliklerine 2-3 kat etkisi yerleştirmek istersek bu kuşak meydana çıkacaktır. Tek farkları özellik dozajları olacaktır.

    Alfa kuşağı ile beraber dünyada girilebilecek potansiyel sıkıntılar nelerdir?

    • Z kuşağında hedeflenen insanları birleştirme kuramı tamamen yok olacaktır. (Genel yorumum)
    • İş gücü azalacak, kas gücü ile çalışan insan sayısı azalacaktır. Bununla beraber insanların 0'a yönelim sayısı daha da çok artacaktır.
    • Bireysel ayrılmalar sonucu başarısız olan bireylere alternatifler azalacak ve bireylerin geleceğe umutsuz şekilde yaklaşımı artacaktır.
    • Psikolojik rahatsızlıklar artacaktır. Bireyler kendilerini normal olsa kendilerini kötü sonuçlarda kaybedecektir.
    • Rahata koşmak bireyleri uyuşturup etkisi altına aldıktan sonra, işlevsiz insan sayısı artacaktır.
    Son olaraktan zekasını ve becerisini kullanan insanlar her kuşakta her zaman en önde olacaktır. Yani kuşakların getirdiği kötü şeylerden etkilenmeyen insanlar tamamen öne çıkacak ve geleceğini garantine alacak insanlar olacaktır. Benim düşüncelerim bu şekilde. :)
    • Bu ne böyle, şahane 🤤

    • @KürkMantoluHayri Fazla kötülemişim gibi olmuş ya :D

  • Z Kuşağı Nedir?

    Merhabalar,
    Z kuşağı 2000-2012 (bilinene göre farklı kaynaklarda farklı aralık yazılabilmektedir ancak başlangıç tarihi 2000den sonradır ) yılları arasında doğan ve büyüyen Y kuşağına oranla birçok bilgisi olan araştırma yapan, hemen hemen her şeyde bilgisi olan ve şu an ki ülke gündeminde bir şeyleri değiştirebileceğini düşünen, sadece gençlerin değil büyüklerimizin ve siyasi kesimin de çokça gündeminde olan nesline Z kuşağı deniliyor. Ancak Z kuşağının hedefinde olan yani üstüne çokça baskı gelebiliyor en başında da "teknoloji bebeleri, asosyal kesim, bunlar evden çıkmazlar anca bilgisayar telefon oynarlar" gibi ithamların altında kalabiliyoruz.

    Diğer kuşaklara göre en bilineni de Z kuşağıdır. Z kuşağından önce de 90'lı yıllarda olan kesime Y kuşağı deriz. Ancak onlar bize göre bir tık yaşlıdır. :) 3 kuşaklı bir ülke sayılabiliriz bence. Sıralama yapacaksak da herkesin bildiği üzere büyükten küçüğe Y>Z>A (Alfa) kuşaklarıdır. Ancak bilgi sıralaması yapılacaksa bana göre sıralama şu an için Z>Y >A (Alfa) olarak devam ediyor.
    Z Kuşağı
    Z Kuşağı

    Alfa Kuşağı Nedir?

    Alfa kuşağına gelecek olursakta Z kuşağından sonra gelecek ve en son gelecek kuşak olacaktır. Z kuşağından bana göre farkı ise bizim doğduğumuz yıllarda daha sosyal medya oturmamışken Alfa kuşağı tamamen sosyal medya ve reklam çağında ünlü olmak, fenomen olmak çağında doğacağı için Z kuşağına göre bilgileri daha çabuk artacaktır. Hemen hemen aynı bilgiye sahip olmak dışında bana göre Alfa kuşağı daha önde olabilir.
    Alfa Kuşağı
    Alfa Kuşağı

    Z Kuşağı ve Y Kuşağı Arasındaki Farklar Nelerdir?

    En ufak görselle bile Z kuşağı telefon teknolojinin son halinde bile en az 10 yaşında iken Alfa kuşağı olacak kuşak daha yürüme bilmeden selfie - video izleme - telefonla oynamak gibi yerlerden geçiyorlar. Y kuşağından bile daha çok bilgi sahibi olabilmelerinin avantajı da zaten burada öne geçmektedir. Ancak alfa kuşağı teknoloji ile doğduğu için ileride göz beyin hastalıklarına da sebep olabilir. Yürüme bilmeden bebeğe telefon veriliyorsa bunlar göz önüne alınmalıdır.
    ...
    ...
    Not: Bu bilgiler tamamen bana ait olmakla birlikte tamamen kendi görüşlerimdir. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana okuduğunuz için teşekkürler.. :)
    • Muhteşem bir görüş görüyor bu gözler. :)

    • @KürkMantoluHayri teşekkür ederim o gözlerinizin güzelliğidir :)

  • Z Kuşağı Nedir?

    Z kuşağı önümüzdeki ilk seçimde seçme hakkını elde eden jenerasyon oluyor. Yani 2023 te seçim var ise, 2001 - 2005 yılında doğmuş olanlar z kuşağı olarak geçiyorlar.

    Şu an için neden çok önemli bu kuşak?

    Aşağı yukarı 2000 lilerin başındaki olaylarla herhangi direkt bağ kuramıyorlar, yani kısacası ambalajı açılmamış taze seçmen olarak görülüyor. Yani siyasi fikirleri tam olarak oluşmamış.

    Siyasette parti seçmenlerin duruşu genelde çokta değişmez. Seçim yakın dönemde gündem neyse o etkileyebilir, fakat genelleme aşırı etkin gündem olmazsa seçmende 3 aşağı 5 yukarı aynı partiye oy verir. En azından olgunlaştığı bir dönemden neredeyse ölene kadar.

    Bunu etkinlikler geçmişte terör, darbe, ekonomik çalkantı vs. gibi olaylarla dıştan denenmiştir, fakat burada ak parti bunları lehine dahi çevirebildi diyebiliriz.

    Şimdi yeni bir jenerasyon geliyor. Bu ilk Z kuşağı önümüzdeki en az 4 genel seçimi etkileyebilecektir, bir sonraki Z kuşağı ortaya çıkana kadar.
    İktidar ve muhalefetin şuanki derdi, bugüne kadar ki seçmene hep 2000 öncesi Türkiye’yi kıyasa getirebiliyorlardı. Bunu da Ak parti başarılı bir şekilde kullanabildi, şimdiki yeni seçmene eski Türkiye’yi aşılamak çok zor. Çünkü muhtemelen hiç o günleri görmemiş, yaşamamış.
    • Harbi taze seçmen diyoruz ama bayatlamış soruya cevap yazmışız

    • İnternette görüyoruz evet kötüymüş ama şu an da ülkenin durumu iç açıcı değil maalesef. Geçmişe bakmaya gerek yok yani

    • Ne güzel bir görüş böyle. :)

    • Hepsini Göster

Diğer Görüşler İçin Aşağı Kaydır

Senin Görüşün Nedir? Hemen Üye Ol!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

83 116
  • Belirli bir dönem ve jenerasyonda doğan insanların kuşaklara göre sınıflandırmamıza yarayan söylemdir. Ben size Z kuşağından önceki kuşaklar hakkında da kısa kısa bilgiler vermek istedim.

    Her çağın belirli kuşakları vardır ve bu kuşakların taşıdığı belli başlı özellikleri mevcuttur. Kuşaklar genel olarak 4 kısma ayrılmaktadır. Bunlar ise;
    • Baby boomers
    • Generation X
    • Generation Y
    • Generation Z

    Baby Boomer Kuşağı 1946-1964

    Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?Bu kuşak genel olarak teknolojiye uzak, geleneklere ve göreneklere bağlı bir yapıya sahiplerdi. Baba her zaman otorite olup, evlatları da babaya büyük bir saygı ile bağlılardı. Akraba ve arkadaş ilişkileri çok güçlü, diyalog olarak da kendilerini en iyi ifade eden bir nesildi. Sadakatleri yüksek, azla yetinen ve çalışkan olan bu neslin aile bağları da fazlasıyla güçlüydü. İkinci dünya savaşı ertesi doğan bu nesle Baby Boomer nesli deniyordur. Genelde radyo kullanıp, arkadaş çevresi ile daha fazla vakit geçiriyorlardı.

    X Kuşağı 1965-1979

    Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?Teknolojiye yeni yeni merhaba diyen bu nesil, yine Baby Boomer gibi aile yapısına bağlı, otoriteye sonsuz saygı ve bağlılık duyan, girdiği bir işte uzun süren çalışan. Bu işte yükselmek için elinden geleni yapan bir kuşaktı.

    Yeni çıkan teknolojik ürünlere adapte olmakta büyük sorun yaşadılar. Çünkü internetin icadı, bilgisayarlar ve konsol bu devirde yavaş yavaş gün yüzüne çıkmıştı. Bunu takip süreçte eden yayınların renkli hale gelmesi, televizyonların artık her eve girmesine şahit olmuşlardır. Disiplinli ve yaptıkları işe sonsuz saygı duyan bir kuşak olan X kuşağı oldukça da çalışkandır.

    Y Kuşağı 1985 -2000

    Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?Benimde içinde bulunduğum kuşaktır. Otoriteyi sevmeyen, çalışmaktan yana olmayan, kendi işini kurup hemen rahat etmek isteyen bir kuşaktır diyebiliriz.

    Kuralları hiçe sayıp kendini bildiğini okuyan, bencil ve narsist bir neslin kökleri bu yıllar arasında atılmıştır. En büyük çatışmalara zaten bu dönemde yaşanmıştır. Aile yapısının yavaş yavaş değiştiği bu kuşağa Y kuşağı denmektedir.

    Z Kuşağı 2000-2012

    Z kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?Geleceğimiz, canımız ve ülkenin yarınları dediğimiz kuşattır. Bu kuşakta daha çok tüketime dayalı, yine otoriteyi çok benimsemeyen. Kendi başına buyruk ve asi bir yapıdadır. Teknoloji ile çok fazla haşır neşir olan bu nesil, eğitim olarak da geçmiş nesillere bir kaç boy fark atmıştır.

    Bu neslin bir diğer özelliği ise yapılan araştırmalara göre daha zeki olmasıdır. Çok iyi gözlem yapıp, yaptığı gözlemleri uzun süre hafızasında tutabilir. Dezavantaj olarak genelde çoğunda odaklanma sorunu ile karşılaşılmıştır.

    Sürekli sosyal medya, oyun platformları ve bu tür online mecralarda olmaları. Arkadaşlık ilişkilerinin geçmiş nesillere göre daha zayıf olmasına sebep olmaktadır.
    • Çok iyi bir görüş gerçekten :)

    • @KürkMantoluHayri teşekkür ederim 😊

  • Z kuşağı hangi yıllar
    • heryerde farklı şey diyor. çoğunluk olarak 1997-2012 olarak geçiyor ama 1995-2014 diyenler ya da 2000-2014 diyenlerde var.

    • Tamam sağol

    • Valla çok pis bir nesil geliyor bence

    • Hepsini Göster
  • Z Kuşağı yani Yeni yüzyılda doğanlar, Milenyum Kuşağı diye adlandırılmaktadır.

    2000 Yılı ve sonrası için doğan kişilere bu isim verilmektedir. İnsanlara kaç doğumsun dediğinde 1978 yılı yerine 78 doğumluyum diyorsun. Ama 2001 de doğdun bunu 1' de doğdum diye telaffuzu anlam ifade etmiyor. Kısacası bu

    Aşağıya bir resim atayım senin için hazırladım bak kıymetini bil :) Matematikten bilirsin zatenZ kuşağı ne demek? Z kuşağından sonraki kuşak hakkında ne düşünüyorsunuz?
    • Yanlış bilgi. 90ların ortasından yani 95 96 sonrası z kuşağı olarak adlandırılıyor. Hatta 95 96 dan birkaç sene önce doğanlar da yer yer dahil ediliyor fakat genel olarak 200 sonrası algısı var herkesde. Resmi olarak tanımmı budur. 90lar genel olarak Milenyum kuşağıdır. Z kuşağı dedikleriniz Sentelyallerdir.

    • @h-hyperion Çok aklımda olan bir konu değil. Sadece bilgi kırıntısı kalmıştı bende. Dediklerinize bir şey diyemem. Doğrudur. Kimseyi de yanıltmak istemem açıkçası. Bilgi için teşekkür ederim

    • Rica ederim. Araştırmak da fayda var. Bilgi kirliliği ço mevcut internette.

    • Hepsini Göster
  • Ülkeyi batırır onlar
    • Ben bile korkuyorum valla, 2015 li birisi gelecekte nelere sahip olacak kim bilir. Biz moruk olacaz o zaman.

    • Kötü günler bizi bekliyor

  • Teknoloji çağının çocukları.
    Bir önceki nesile göre daha rahat ve imkan olarak daha iyi durumdalar bence.
    Ben küçükken hatırlıyorum sokaktan eve gelmezdik malesef ki Z kuşağı olanlar el bebek gül bebek yetişen tabiri yerindeyse birazda şımartılmış çocuklar.
    Hayatı bize göre daha çabuk öğrenip cinsel yönden de kendilerinin daha çabuk farkına varıyorlar.
    Görünüş itibariyle sanki sulak yerlerde yetişmişler gibi boyları almış başlarını gidiyor.
  • Alfa kuşağı diye bir kuşak yok.
    Z kuşağı milenyum kuşağı oluyor son kuşak.
    Ben Y kuşağın danım biz onlara göre eski kafalıyız.
    Z kuşağının Çağı 2000 de başladı Ve Bundan sonra da öyle devam eder.
    O senin alfa Dediğin Kuşak Benim Ve Ben den önce ki kuşaklarda var. Bun dan sonra Öyle Alfa olmaz Lider yeteneği olan bir kuşaklar Zaten Geldi Ve Miladını dolduruyor
  • Hepimiz kardeşiz😂
  • Geleneksel özellikeri eskisi gibi taşımayan ve biraz daha bilgiye erişimi yüksek olan bir kuşak.
  • Z kuşağının geneli artık her türlü mallığı normalleştiren ve kendilerini avrupalılara benzetmeye çalışan ergensi tavırları olan tiplerdir
    • Maalesef öyle çoğumuz cbxçsjzjslsz

  • Z kuşağı işte bu ergen olarak tanımlanan tayfa ben umutluyum ama bu kuşaktan nsndn
  • Z kuşağı bazıları ego tatmini yapar bazıları cahildir bazıları gerçekten ülkeyi kurtarıcak cesarete sahiptir bazıları toplumun lafına bakarak hareket eder bazıları kendi düşüncesiyle hareket eder geneli her insanı aynı kefeye koyar zenci lgbtq kürt türk ayrıt etmez bazıları kadına şiddeti destekler bazıları hakkını arar savcı avukta memur dinlemeden hakkını arayarak ağızlarını açıyor Z kuşağının cahil bir toplum olarak gösterilmesi genelde bir alt kuşaktakiler yüzünden oluyor yani x ve y kuşağı yüzünden oluyor x ve y kuşağı sayesinde ülkemiz bu halde evet Z kuşağını aptal gösteren bir kaç etkende var ama en azından toplumu normalleştirmeye çalışacak gücümüz var aile baskısı gelecek kaygısı sinir stres toplum baskısı eğitim sorunları üst üste gelince sözde büyükler tarafından hor görülüp AP*Tal muamelesi yiyoruz yani teknoloji meknoloji sadece bahane diğer kuşaklarda teknolojiyle büyüdü
  • bence başa dönüp A kuşağı gelecel yine, zira bu gidişle büyük savaşlar çıkacak her yerde A kuşağı da iyice angut olup çıkacak 😑
  • Ben alfa kuşağının çok bilinçli olacağını düşünüyorum daha bilinçli daha bilgili eğitimi tam olacağına inanıyorum
  • Her yerde farklı bir şey yazıyor ya bazı yerlerde 98 üstü bazı yerlerde 2000 üstü z kuşağı diye geçiyor. Âlfa kuşağını da 2010 diye okumuştum sen de farklı okumuşsun. Z kuşağı Y ve Xten çekiyor heralde âlfa kuşağı da Z'den çeker
  • Kısaca olanı olmayanı, en çok şikayet edileni ve farkımızı açıklayayım.
    Her neslin kötü meyvesi var fakat birbirimizi anlamazsak maç taraftarlığı yapmış oluruz.
    2000'lilerden sonra doğanlar ekonomik, iklimsel ve sosyal krizlerin içine doğdu. Bunun da yanında internet ve teknoloji de vardı. İnterneti herkesin kötü kullanabileceği gibi birileri Tiktok çekiyor diye tüm nesil hakkında ileri geri konuşmak. Bizden yaşça büyük herkesin aslında bizden ne kadar ezik ve olgun olmadığını gösterir.

    Bazılarımız interneti kötü ve gereksiz kullansa da, sizlerden bazıları sanayiye gidip çalışırken, bizlerden bazıları evinde otururken bilgisayardan öğrendikleriyle internetten para kazanıp kendimize değerler ve beceriler katıyoruz.

    Bizim farkımız: biz internetin ve teknolojinin içine doğduk. Sizin nesillerinizin getirdiği Dünyasal ve Ülkesel krizlerden en çok biz etkilendik. Tüm bunlara rağmen hala kendine olgun ve karakterli diyen 2000 öncesi insanlar kendinden yaşça küçük gençlere saygı ve sevgi öğretmek yerine onlar hakkında ileri geri konuşurken size yapılırken sizin gibi başımızı eğip susmayacağız. Yoksa öbür türlü sizin gibi çocuklara benzeyeceğiz.

    Kim ne derse desin. Biz geleceğin insanlarıyız :)
    • Aradığım yorum gerçekten bu kadar iyi açıklanabilirdi 👏

    • Yanlış düşünüyorsun burada mesele Tiktok'tan elde edilen gelirler değil orada yapılan illegal suçlar ve yapılanmalar... ailecek Tiktoka girenler var zaten. Tiktok bence ahlaki bozdu herşeye para olarak bakıyorsun yanlış düşünce olgunluk dersi vereceksen ahlaki öğeleri de dikkate alacaksın

    • @linkerboy1991 Dostum ne alaka? Buradaki mesele hakkında, benim ne hakkında konuştuğumu ve konuştuğumuzu tekrar gözden geçirmeni tavsiye ediyorum. Yazılanı anlamamışsın. Takıldığın nokta konunun dışında bambaşka bir şey. Ayrıca her kuşaktan Tiktok kullanan bir kesim var, kullanmayan bir kesim var. Kullanan kesime bakarak, diğer herkesi de aynı kefeye koyamazsın. Örnek: Bir çiftlikte 100 tane civcivin var diyelim. Bu civcivlerin 30 tanesi siyah. Sen bu civcivlerin hepsi siyah diyemezsin çünkü diğer 70 tanesi başka renk. Senin söylediğin bu civcivlerin hepsi siyah renkli.

    • Hepsini Göster
  • açıkcası z kuşağı konusunda çok ümitsizim. önyargılı davranmak istemem ancak z kuşağı her şeyi hazır bekliyor. toz pembe bir dünyadalar sanki. ahlak konusunda sıfırlar. z kuşağından sonrasını düşünmek bile istemiyorum.
    • Sözde ahlakcilar sizi😂

  • 2000 ve sonrası doğanlar galiba
  • Son kuşak
  • Şimdiye kadar özgürlüğe en yakın kuşak... bol sans diliyorum kendilerine (yazan... y kuşağı bireyi😂)
  • Z kuşağı birden fazla farklı gruba ayrılmış durumda. Bazıları geri kafalı (Cahil) nesli sürdürmek istiyor. Bazıları görünürde gayet insan gibi insanlar fakat sanırım ne yapacaklarını bilmediklerinden dolayı sürü psikolojisi dediğimiz şekilde yaşıyorlar. Z kuşağı'nın bir kısmı oldukça tembel ve gamsızken küçük bir kısmının öğrenmeye meraklı, gelişime açık ve yaratıcı insanlar olduğunu düşünüyorum. Onlara mesajım; gelecek kaygınızı yok edin ve çaba gösterin, gayret edin hayallerinizin peşinden koşun ve en önemlisi toplumdan, aile gelenek ve göreneklerinden sıyrılıp kendiniz olun. Özgün olun!
  • Z kuşağı özellikle 1997 ile 2012 arasinda dogan kesimi kapsıyor. Ben 96 doğumlu olduğum için o kuşaktan değilim. Ama şunu fark ettim. Gerçekten z kuşağı y x kuşaklara göre daha fazla araştırmacı , daha çok okuyan ve farkındalık düzeyleri daha yüksek olan bi kesimden oluşuyor. 18 yaşında bi cocuk benden 7 yaş küçük normalde çocuk deyip umursamamak lazım ama öyle bir konuşuyor ki sen kendinden utaniyorsun bilgisiyle adamı dövüyor. Kız kardeşim 19 yaşında tam bir z kuşağı. Benim internette gördüğüm bir şeyi kendisine anlattığımda aslinda onun benden daha önce keşfettigini fark ediyorum. Ozetle z kuşağı diğer kuşaklara göre daha çağdaş. Aşağıda bir kaç yorumda gördüm saygisiz falan demisler ama olumlu yanları daha fazla diye düşünüyorum. Şahsım adına yeni kuşağa kendi kuşağıma göre daha çok güveniyorum
    • Peki ben 7 Ekim 1997 doğumluyum ben Z kuşağı mıyım?

  • Z Kuşağı Nedir?

    Z kuşağı, "iş var ama çalışmıyorlar" "hiçbir şeyden de memnun olmuyorlar" "şükretmelisin şükretmeli" diyen boomerların kurbanları olan kuşak. Geçmişte kendi yaşadıkları siyasi sorunların bedelini yeni nesle ödetmeye çalışan cahil öğüt vericiler, bu kuşağın çocukluğunu ve gençliğini yaşamasına engel oluyorlar verdikleri oyla. Z kuşağının büyük bir çoğunluğu bu boomer kesim yüzünden dinden soğuyor, deist veya ateist oluyor ve yaşadıklarından bir ders çıkarıp, bir halkın nasıl olmaması gerektiğini genç yaştan anlıyorlar, küçük yaşta felsefe yapıp siyasete atılıyorlar. En üzücü kısım ise, kendi anne babalarının cehaletine yakınıyorlar çünkü mevcut iktidara oy veren kendi anne babaları onlara bu hayatı bu ülkeyi bırakmış oldu ve ilerde kendi anne babalarını iyi anmayacak bu çocuklar.

    Son olarak şunu söyleyim;

    Zor şartlar, güçlü insanları yaratır, güçlü insanlar, şartları iyileştirir, iyi şartlar, zayıf insanları yaratır ve zayıf insanlar, şartları zorlaştırır, bu zor şartlar güçlü insanları yaratır diye böyle gidiyor. Dinin ve dogmatizmin yarattığı o sıcak ve güzel ortamı, sadece inanma, iman etme güvencesini, yani düşünmemeyi, aklı emanet etmeyi skeptiszmi sorgulayarak yıkıyor ve her seferinde toplumlar başa sarıyorlar ya da sarmıyorlarsa eğer rönesansla bir aydınlanma yaşıyorlar. Müslüman kültürler, felsefeyle karşılaştıklarında, sceptic felsefeyle değil, yeni platoncu kılığa sokulmuş dogmatik felsefeyle karşılaştılar. Hatta mistisize edilmiş, mistik kılığa sokulmuş, bireyin kurtuluşunu esas alan bir felsefeyle karşılaştılar.

    Boomerlar, dogmatik, agnostik felsefeyle büyüdüler, bu felsefe, tanrının yokluğu bilinemez, bu yüzden düşünme, inan felsefesiydi.

    Z kuşağı bu neslin verdiği sayesinde bi aydınlanma yoluna gitti ve kuşkucu felsefeye daha küçük yaştan atılmaya başladı. Bu yüzden z kuşağından umutluyum, dogmalardan kurtulup, ülkeye aydınlanma yaşatacaklarından.
    • @cumulonimbus1999 Bana laf çakıyorsun sandım :D

    • @h-hyperion Gençlerle sidik mi yarıştırıyon, evet bize de diyenler vardı, onlar da akp e verdi ama bizim çocukluğumuz biraz daha iyi geçti, asgari ücretli bi aile olmama rağmen, çocuk olduğum için pcme sürekli virüs bulaşıyo, bozuluyo ve yenisini almak zorunda kalıyoduk. Yani alabiliyoduk, 2008den sonra ülkede fiyatlar artamay başlamıştı ve 2013de döviz 2e çıkmaya başlayıp sonra sürekli artınca ilk defa zorluklar yaşamaya başladık ama çocukluğumuz istediğimizi alarak geçti, şimdi pc değiştiremiyorum ve çocuklar bunu çocukken yapamıyor. Tek neden bu lafları duymaları değil ki, çocukluklarını, gençliklerini yaşayamamaları. Bi pc almak için kaç aylık aylığını biriktirmesi lazım artık.

    • @h-hyperion Hayır gayette genelleme yaparım, asgari ücretliydik, döviz de iyiydi, döviz 1.7di o zamanlar, döviz iyiyken senin durumun kötüyse, bu ülke kötü olduğu için değil, siz yanlış yatırımlar yaptığnıız için geçinimiz kötü olur. Akp başa geçmeden önce de döviz 1.7di ve bi süre öyle kaldı, bu para konusu her şeyde geçerli sadece teknoloji değil ve teknoloji çağında da teknolojiden bahsetcem tabi. 2013-2019 berbat zaten, 2013den sonra kötü olduğunu ben söylüyorum.

    • Hepsini Göster
  • Kuşak Ne la :D
    • 15 yılda bir değişen zaman dilimi

    • haa şimdi biz saati gerimi alcaz

    • sen alabilirsin sana serbest

    • Hepsini Göster
  • Merhaba,
    Z kuşağı veya Z jenerasyonu, Y kuşağından sonra gelen ve Alfa Kuşağı'ndan önce gelen bir demografik kuşaktır. 1997–2012 yılları arasında doğan kişilerden oluşmaktadır.
    Hızlı öğrenen, dünyayı eski kuşaklara nazaran farklı bir şekilde algılayan, ülkemizde bulunan bu gençlerin, diğer ülkelerde kendi yaş grubundaki gençleri internet vasıtasıyla görüp, gerek yönetimi, gerek ailesini maddi ve manevi açıdan sorgulayan ve kimi zaman kınayan genç topluluk. Dünyadaki hızlı teknolojik gelişime doğuştan uyum sağlayan, sanal hayatları sosyal, reel yaşamları asosyal olan bu kuşak, alfa kuşağının anne ve baba adayları olacaktır. Kafalarda bir soru canlanıyor. Pandemik süreç nedeniyle kısıtlı eğitime tabi tutulan bu kuşak gerek ülkemizde gerek dünyada nasıl bir jenerasyonun doğumuna katkı sağlayacak? Cevabı, yani ilerideki yeni ebeveynler olacak alfa kuşağının eğitimli ve uzak gören bireyler olabilmesi için bahsi geçen Z kuşağına oldukça fazla sorumluluk düşmektedir. Bu sorumluluklar kısaca, kendini eğitme ve dünyanın yeni normal durumuna uyum sağlayarak, maddi ve manevi açıdan hazır olduğu zaman çocuk dünyaya getirmektir fikrimce.
    Işıkla kal.
  • Bos bi kusak iste
  • Muazzez İlmiye Çığ' kitabında, karşılaştığı bir olayı anlatıyordu. Sümer tabletlerinden birindeydi yanlış hatırlamıyorsam tercume yaparkern şöyle bir cümle ile karşılaşıyor
    "Bu gençliğin hali ne olacak" (Sümerce'den Türkçeye çevrilmiş hali)

    Kadın o çevirden sonra gençleri sorgulamayı bıraktığını söylüyordu kitabında.

    Yani bundan önce ki yeni gelen nesiller zamana nasıl uyum sağladılarsa, onlar da o şekilde uyum sağlayacaklar. Tabi çok hızlı bir gelişimin ve bilgi akımının içine doğmuş oldukları için önce ki nesillerden daha donanımlı olacakları kesin.
  • Z kuşağı anne karnında tam donanımlı doğan zeka küpleri gibiler. O yüzden boş vaatler yerine sadece yapılana bakan geleceğimiz. Bazı eksikliklerine rağmen kesinlikle sevgiyi ve beğeniyi hak ediyorlar. Sizleri seviyoruz ve sizlerle gurur duyacağımız işler yapacağınıza yürekten inanıyorum.
  • Z kuşağı zaten sansız ilerisi de bizden beter
  • Z kuşağı yeni nesil gençlere deniyor. Z kuşağı Y kuşağının aksine oldukça anlayışlı, duyarlı ve bilgili bir şekilde yetiştiriliyor ve ileride de bilgili, duyarlı anlayışlı ve yeniliklere açık olduğu için çocukları daha da iyi bilgili yetiştirilicek bu yüzden alfa kuşağı deniliyor olabilir. Alfa zaten her konuda iyi olan bildiğinden şaşmayan insanlardır ve z kuşağından sonraki neslin alfa kuşağı olması gelecek neslin z kuşağından çok daha iyi olacağını temsil ediyor.
  • Yanlışa gırla giden ama doğduğu itibaren doğruyu bilen bir nesil. Dijital çağın yön verenleri. Doğru ellerde ondan sonraki nesili kurtarabilecek kadar cesur, yanlış yönetimle artık genç hissetmeyecek kadar depresif.
  • Z kuşağı Zekiler y kuşağına göre daha farklılar Z kuşağı daha akıllı zeki olduğunu düşünüyorum, Z kuşağı çoğu zaman y kuşağından daha mantıklı düşünebiliyor.

    fakat terbiye açısında Bence geri kalmış z kuşağı

    Küçükler büyükleri nasıl davranacağını nasıl konuşacağını bilmiyor.

    Z kuşağı çok tembelliğe alışmış ödevlerini vb internetten kolayca ulaşabiliyorlar bulabiliyorlar tüm zamanlarını sosyal medyada harcıyorlar. Bence Z kuşağı çok uyuşuk ama bir o kadar da zekiler
    Çünkü y kuşağına göre daha erken Dünya ile tanışıyorlar.

    Benim düşüncelerim böyle ☂️
  • Z kuşağı son nesil demek ancak sırf biraz daha havalı olsun diye sanırım Y kuşağı tarafından böyle anılması düşünülmüş. Z kuşağından sonraki kuşağın işi gerçekten zor çünkü şuanki Z kuşağı hayattan o kadar kopukken sonraki kuşakta bizi ne tür sürprizler bekliyor tahmin edemiyorum.
  • Herşeyi eleştirip düzelmesi için hiçbir şey yapmayan bozuk Türkçesiyle kendini havalı sanan enayiler kuşağı hepsi değil tabii ama çoğu böyle
  • Z kuşağı 2001 ve 2020 yılları da dahil olmak üzere aradaki yıllarda doğan kişilerdir önceki 20 yıllık zamanda doğanlarda Y kuşağıdır bir önceki 20 yıllık zamandada doğanlar X kuşağıdır ondam önceki 20 yıllık zamanda doğanlarda Bumırs kuşağıdır
    • Ayrıca bunu hesaplamak coğrafyacıların nüfus coğrafyası programına dahildir psikologların şunların bunların işi değildir

  • Bu kuşak 2000 öncesinde doğan insanları anlayan kuşak aslında ama toplumda ahlak bozuldu ve düzenin bozulmasında en büyük pay Sosyal medyadaki faşist yaklaşımlar.
  • daha iyi yetiştirmek lazım ve bana kalırsa daha zeki olucak
  • Sözde y kuşağı olan ebeveynlerin kendi çocuklarını Yani z kuşağı dediğimiz nesli yerin dibine sokması ve bazı konularda haklı olmasıdır. Ama genel olarak z kuşağının cahil çocukların ve ergenlerin olduğu bir kuşak olarak düşünmeleri ve ergen olmayan küçük olmasına rağmen, olgunluk ile büyüyen kişileri de ele alarak nesle atıp tutmasıdır.
  • Z den sonra alfabe değişir her halde. Elif kuşaına geçeriz:)
  • Ben yakında ölürüm
  • Ben y kuşagıyım
  • istediğiniz kadar z kuşağını kötüleyin kötülediğiniz her kişi sizin eseriniz sizin yetiştirdiğiniz nesiliz biz ve bırakılan bu iğrenç dünyayı kurtaramadığımız için bizi suçlayamazsınız, her nesilin içinde çürükler vardır ama çoğunluk olarak önceki nesillere göre -belki de daha kolay bilgiye ulaşabildiğimizden- daha araştırmacı ve meraklıyız, ve hepimiz 15-16 yaşından itibaren gelecek kaygısı yaşıyoruz, çünkü eskiden basit bi bölümle, ingilizce bile bilmeden devlet memuru olarak rahat bi hayat geçirilirken şimdi düzgün bi meslek için 3 dil bilsen bile 4. dili istiyolar, her yönden kendini geliştirmeni bekliyorlar devlet memuru olarak hayatını devam ettirmen nerdeyse imkansız
    • keşke eksilediğiniz şey hakkında bilginiz olsaydıda yanlış bulduğunuz kısımları yazsaydınız. saygı çerçevesinde tartışsaydık...😌

    • olsaydı da*

  • Esksik bilgi ile yorum yapan insanlar oruç tutmak gibi düşün açlığı yasmaadan aç insnaale hakkında yorum yapıyorlar bence
  • Doğum tarihi farkı hariç bir fark yok z den sonra harf yok tüh yazık z den sonra doğanlara harf yok saçmalık
  • Durum çok vahim bence
  • Televizyonda anlatıldığı gibi bir kuşak yok. Sadece gelişen dünyada daha da fakirleşen bir kuşak var. Önceki nesilden daha kötü şartlarda yaşayacak, gelecekleri karanlık, sınırları daralmış bir kuşak var.
  • 13 yaşında iş hayatına girdim ne gecem belliydi ne gündüzüm 1 kuruş fazla para kazanmak için ek işlerde yaptım, aileme güzel bir hayat sağlamak için yorulmadan çalıştım. Gayret ve çabalarımla istediğim yere geldim, kolay zor iş ayırmadım ne olduysa yaptım. Evli değilim bu kadar hırs niye diyebilirsiniz buna değdimi değdi. Gelelim asıl konuya Z kuşağı diye sınıflandırılan nesil hazır yiyen kolay yönden para kazanmak isteyen üretken olmayan nesil bu lafım hepsi için geçerli değil tabi. Kolay kazanılan para çabuk gider değer bilinmez.
  • herşeyi farklı yapıcaklar bunu biliyorum kimisi iyi kimisi kötü ama bence daha iyi olabilir
  • aslında öyle bi kuşak yok başka bi kuşakta olmayacak tarih boyunca insanoğlu hep kendini tekrar etmiştir teknoloji ne kadar gelişsede şartlar ne kadar değişsede insan ya insan olacak ya da insan olamayacak
  • Ebeveynlerinin aptalligini gorunce bir devrim yapacak herhalde alfalar.
    • biz aptal mıyız kanki? gerçi akıllıda sayılmayız ama :)

    • Bircogu yuzeysel aptal okumus olsada aptal. iflah olmaz bir gerizekali

    • kanki sen 20 yaşındaysan Z kuşağısın neden kendine küfür ediyorsunn :)

    • Hepsini Göster
  • Bilim ve aklını kullanan kuşağı olacak. Ama yerli ama milli. Hümanist doğasever bir nesil geliyor.
  • Öncelikle Z kuşağı denilen ülkemizin sözde geleceği özde hiç bir zaman gelmeyeceği bir nesil olarak görüyorum.

    Nedenine gelirsek huzurlu olmayı değil satın almayı istiyorlar, mutlu olmayı değil mutluluğu ulaşılacak bir şey sanıyorlar. Sağlıklı ve güzel bir hayat değil zengin olmayı istiyorlar. Emek vermeden yemek istiyorlar kendi düşünceleri yerine tipik sosyal medya kişilerinin düşüncelerini önemsiyorlar. Z kuşağı sadece istiyor.

    Bakınız arkadaşlar bir şeylerden şikayetçi olduğunuz vakit harekete geçmezseniz sorunun kaynağı başkaları değil siz olursunuz. Güzel ülkemizi daha yaşanılabilir daha hoş bir hale getirmek toplumun görevidir oturduğunuz yerden hiç bir şey elde edemezsiniz savaşlar savaşıp kazanılır. Ülkemizi iktidarlar değil toplum geliştirir sizler çalışıp çabalar gösterin ki çocuklarınız daha güzel bir yerde yaşasın
  • Ötekileştirmekten ibaret kesinlikle son nesil değil daha da değişecek teknoloji ile bütünleşmiş hayatlar yaşıyoruz biz alışırken onlar bu hayatın içine doğuyor velhasıl çocuklarımız tıpkı bizler gibi çağın içine doğuyor değişik veya farklı değiller.
  • Z kuşağı ego kuşağı kendilerini üstün görme kuşağı
    • Bazıları için diyorum

    • Katılıyorum, herkeste az da olsa ego var Bundan 40 yıl önce bir olan ego artık üç falan oldu yani genel olarak insanlarda kendini bir üstün görme çabası oluyor gitgide.

    • Hdhdhdhdh bazı Z kuşakları kendi üzerine alınmış galiba halbuki aşağıya bazıları için yazdım bı o kadar beyinleride idrak etmiyo heralde ya da dikkatsizler

  • Her kuşak birbirinden çok farklı ve çok bağımsız olarak ilerleyiş sürmekte. Her kuşak kendinden sonrakileri eleştirmekte ve yermekte. Bu eleştirme sümerlere kadar gitmekte. Hatta bi sümer anıtında 'bu yeni nesil çok umursamaz, beceriksiz ve asi' yazmakta. Bunlar hangi kuşakta olursak olalım bizden öncekilerden garanti duyduğumuz söylemler. Binlerce yıldır süregelen bu yermeleri kenarı bırakırsak;
    Bizden sonraki nesil daha teknolojik olacak. Ben artık 50 yıl içerisinde çok fazla makineleşeceğimizi düşünüyorum ve bu düşüncemde öncü bir sonraki kuşak olacak gibi. Biz Z kuşağı için teknoloji kuşağı denilirdi ama artık biz bile geri kaldık bir çok alandan. İşte bu geri kalmışlığı kapatacaklarını düşünüyorum.
    Daha anlayışlı ve açık görüşlü olmaya elverişli olacaklarından eminim. Bir çoğumuzun kıramadığı tabulardan kıracaklar ve bu bir ebeveyn olduğumuzda belki bize farklı gelecek ama bizde bizden öncekilerin tabularından kırarak geldik, alışmak lazım
  • 1997–2012 arasında doğmuş kuşakmış. Z kuşağı ve umarım Z kuşağından sonraki Alfa Kuşağı bizim geleceğimiz olur. Kendilerine ve bize parlak bir gelecek sunarlar. :)
  • Z kuşağı hem y kuşağının hem de önceki kuşakların alışılagelmiş toplumsal normların dışına çıkan yenilik arayan kuşak. Bu yüzden yetişkinler bu kuşağı sevmiyo
  • Genel olarak internet ve sosyal ağları çok yoğun kullanan bilgiye kestirmeden hızla ulaşmak isteyen mevcut durumdan ortamdan çabuk sıkılan sürekli yer mekan ilişki değişikliği yaşamaya başlayan kuşak olarak tanımlanır bildiğim kadarı ile özgüvenleri bilgi sahibi olmasa da çok yüksek ve kendi isteklerini öne almaları ile 1997-2013 jenerasyonu önümüzdeki dönem anne babaların canına okuyacak. Bilgi ve merakları alışa gelmiş şekilde yönlendirilmeyen bu kuşak ilgi alanları ve algıladıkları dünya kendi dışında kuşaklar ile çatışmalar anlaşmazlıklar yaşayabilir.
  • z kuşağı tatlıdır cocuktur
  • Çok üstüne gitmeyin şu kuşağın. güzel olan ne bırakıldı ki onlara...
  • z kuşağı embesilleri rahatlıkları ile ön plana çıkan avrupa özentisi her şeyi sıradan bulan kuşak tabi burda anne baba larının büyük sorumsuzluğu var
  • Daha Fazla (139)